Twister2007

Trådstartare
Vi har lång erfarenhet av hundar, men vi kan inte bestämma oss för en😂vi har två hundar just nu, men vi letar efter en tredje, har ni tips på olika gårdhundar? Vi bor på gård. Eller någon ras som skulle passa.
 
Hur tänker ni er att hundens liv ska vara? Många hundar bor på gård, men ytterst få hundar är glada om de bara ska gå på runt på en gård utan att få någon direkt aktivering eller så.
 
Hur tänker ni er att hundens liv ska vara? Många hundar bor på gård, men ytterst få hundar är glada om de bara ska gå på runt på en gård utan att få någon direkt aktivering eller så.
Vi tänker att de ska vara en hund som kan följa med till skogen, söka, vi aktiverar den såklart med andra hundar, lek osv. Det ska helst vara en liten hund, inte liten liten men inte en stor om ni förstår. Och helst inte mycket päls utan sträv.
 
De där aktiviteterna kan ju vilken hund som helst hänga med på, egentligen. Spontant - då främst baserat på kraven om storlek och päls - tänker jag dansk-svensk gårdshund, men den kan nog behöva lite mer strukturerad träning för att vara nöjd. Inte helt säkert att de håller sig hemma på tomten heller, jaktinstinkten varierar rätt mycket inom rasen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 919
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp