Vilket är att föredra..?

lady_vip

Trådstartare
Väljer för tillfället mellan 2 transporter att köpa, och jag vet inte vilket som är smartast... Den ena är en engelsk, Betesons Derby 2001, den andra en Värmlandvagn från 2001.

Båda är boggiesläpar där jag kan lasta 2 hästar, Derbyn är dock lättare tom. Värmlandsvagnen är extra bred, men ungefär noll finesser, en vanlig släp. Derbyn har dörrar bak, vilket jag gärna vill ha och bra och fiffiga lösningar.

Priset är ungeför detsamma på båda släparna. Det drar just nu åt Derbyn, men då jag inte är expert så är det väl bäst att fråga de som kan...?
Derbyn är glasfiber/aluminium, VVn är plyfa. Båda är i fint skick och utan skador.
Nackdelen jag ser med Derbyn är ju reservdelar, dock finns det en återförsäljare inte långt i från mig. VV r jag lite negativ mot, då jag har en VV nu och är förbannat trött på den...

//E

Sv: Vilket är att föredra..?

Jag hade nog vågat säga (för egen del) att ALLT är bättre än VV. Avskyr deras lösningar, deras (obefintliga) kvalité och skramliga konstruktion.

Betesons (om det är den jag tror) verkar vara smart och relativt lättskött.

Visst verkar den bra, jag har också lite kräkvarning på VV och är så trött på, som du säger skramliga och stora åbäken som vajar i bara lite vind...

Derbyn verkar så genomtänkt, men man vet ju aldrig...

//E

Trött på VV... det lustiga är att en VV från 1985 och en VV ffrån 2005 är sak samma i stort sett, skrämmande ju...

//E

Har också funderat på den transporten :-) men kom fram till att den nog är för liten. Batesonen är mindre än VV. Både i längd, bredd och höjd. Om jag nu hittat rätt uppgifter på nätet.

Enligt tillverkaren har den bara en invändig längd på 270, bredd 150 och 214 hög.
En VV är 286, 152, 215.

Där föll den bort för mig. Jag har svårt att få in min häst en i VV :-)

Personligen så hade jag inte köpt en VV, de ligger klart efter andra märken....

Fast mina damare är nätta och strax över 160 strecket, så inga problem för mig. Säljaren har en häst på 172 och har inga problem med den.

//E

Förenar mig till skaran som ratar VV.... allt annat måste vara bättre!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka