Vilket är det värsta jobb som du har haft?

alazzi

Trådstartare
Jag har jobbat som diskare på några ställen och det var otroligt tungt och stressigt. Kocken på det värsta stället var en elak typ som "råkade" knuffa till mig när han passerade. Den kocken skrek och var otrevlig så det var fullkomligt vidrigt att jobba där. Uselt betalt givetvis och det gick inte att ens gå på toa för det fanns det inte tid till.
 
Jag började jobba redan som 13-åring (skolan måste godkänna att jag jobbade) med att dela ut morgontidningen på söndagar. Så länge som det var barmark gick det ju, men sen kom vintern och halkan. Mitt distrikt var ett cykeldistrikt och jag cyklade omkull många gånger. På söndagsmorgonen var det ju aldrig plogat eller sandat så jag fick slita hårt.

Men det var härdande😃
 
Jobbade en sommar på en minigolfbana när jag var 18, ensam så satt mest i receptionen/kassan. Jobbet var skittråkigt pga typ noll kunder. Det var därtill stängt vid regn, och var jag då inte orimligt snabbt på plats om vädret klarnat väntade en utskällning över telefon för att jag inte skötte mitt jobb. Tydligen skulle jag vara konstant redo att dra trots regn till den grad att jag inte ens fick äta upp min mat innan jag fick ett argt telefonsamtal, men någon lön för att ha jour fick jag såklart inte :meh:

Jobbet var svart och gav 15 kr/timme, samma summa som man påstod att jag skulle få ut efter skatt om det varit vitt. Jag var naiv och i desperat behov av pengar.
Vem som var ordförande i den drivande föreningen? Min kontaktpersons man.
Vem som ordnade jobbet? Min kontaktperson :turd:
 
Reklamutdelning var ett jäkla elände också, mest pga utebliven utrustning. Försökte två gånger, blev bägge gångerna utan utlovad cykelkärra. Kan ju säga som så att matkassar fyllda med reklam på styret är rätt jävla skitdrygt, speciellt när det börjar regna också. Slutade rätt kvickt och kommer aldrig någonsin prova igen.
 
Jag har gillat alla mina jobb, utom en kort vända i hemtjänsten, mamma tvingade mig pga personalbrist och hennes chef gick med på att anställa mig trots jag vägrade duscha folk och vara behjälplig vid toabesök. Ja, dom hade riktig kris!

Sen är.det alla jobb som hade varit trevliga med rätt kollegor. Jag har haft två riktiga psykopater som chefer(om man använder internet som diagnosverktyg :D) och några som var lite mindre kloka. Vad sägs om den gången jag glömde dra ut brödrosten och glömde dra ut sladden. Fick en arg lapp. Den låg på bordet. Just ja, chefen hade tagit största kniven hon hittat och kört den genom lappen, duken och bordet också. :meh: vi blev också utskällda för att vi inte hunnit allt när vi jobbade 07-22 med 30 minuter lunch, för vi hade inte hunnit allt. (självklart svart).
 
Jag har jobbat som diskare på några ställen och det var otroligt tungt och stressigt. Kocken på det värsta stället var en elak typ som "råkade" knuffa till mig när han passerade. Den kocken skrek och var otrevlig så det var fullkomligt vidrigt att jobba där. Uselt betalt givetvis och det gick inte att ens gå på toa för det fanns det inte tid till.
Köra glassbil, alla gånger. Krossar alltid folks barndomsillusioner när jag berättar det, men det är utan tvekan mitt värsta jobb. Alltid stressad med orealistiska turer där det inte gick att vara i tid och samtidigt nå säljmålet. Dåliga kartor så ofta var jag inte säker på huruvida jag var rätt eller kört vilse. Bilar som inte var pålitliga och nästan aldrig tid att stanna för att gå på toa eller äta. Och ständigt människor som var arga för att en var sen, en glassort var slut, att någon kollega hade kört förbi dom en annan gång, eller för att jag ställt bilen 20 meter fel på villagatan...

Drömmer (på riktigt) ibland fortfarande mardrömmar om detta jobb, och då är det 10 år sedan jag slutade.
 
Jag har inte haft så många så servitris får väl räknas som det värsta. Men det var verkligen helt ok, flera kompisar arbetade på samma ställe och vi hade roligt. Så jag trivdes där och då även om jag inte skulle vilja jobba där idag.
 
Jobbade natt som uska på ett ställe där det var en av de anställda som styrde med järnhand. Man fick tex inte sitta i soffan framför Tv:n när det var lugnt utan på en pinnstol i köket. Om man sa emot blev man utfryst och mobbad. Slutade när hon anklagade mig för att ha stulit nycklar när jag inte ens var på bygget. Chefen lät henne hållas bäst hon ville.
 
Assistent på ett TV-produktionsbolag med riktigt obehagliga maktstrukturer. Jag var ung och hade en elak chef, alla på bolaget skickade uppåt och sparkade nedåt. Det var hård ton och folk var arga mest jämt och mellancheferna försökte dessutom få mig att göra saker för dem privat. Jag gick hem med gråten i halsen varje kväll. Usch.
 
AF ordnade en praktikplats åt mig där meningen var att jag skulle praktisera på kontor med ekonomiska och administrativa uppgifter.

Jag såg aldrig något kontor, utan jag blev hänvisad till att plocka och packa gurkor i växthusen. Det enda språket som talades var polska, var inte kvar där speciellt länge.
En smått folkilsken pittbul styrde stället .

Var även 2 dagar på en marsipan/mandelmassefabrik där jag skulle skala de mandlar som skalet ej lossnade på efter att de ångats/skållats....
Vilket döfött jobb, man var dessutom tvungen att provsmaka mandelmassa/marsipan.

Städa hemma hos privatpersoner är hemma.. Ingen hit alls. Fine om de inte är hemma, men när de står och pekar och talar om för en var de smutsiga kalsongerna finns mm mm, så lämnade jag på stället, inget för mig
 
Om jag räknar med alla jobb, inklusive kortare extraknäck, så landar jag i att chaufför på en möbelfirma ett par veckor när jag var 22-23 var bland det jävligaste rent fysiskt. Leverera svintunga möbler till opraktiska adresser, typ femte våningen utan hiss och utan vettigt lossningsställe utanför. Där jobbade bara killar runt 18-20 som stannade max några månader.
Näst värst var nog postbilschaufför nån månad, i ungefär samma ålder. Turlistorna var helt verklighetsfrämmande, som att lämna Posten på Kruthusgatan i Gbg kl 07:02 med en 25-tons lastbil och lossa ute på Saltholmen till en skärgårdsbåt som gick 07:14. Det gick faktiskt ibland, men man var inte stolt över sin körning. :arghh:

I "modern tid" och inom mitt riktiga yrkesområde är det ett uppdrag som sticker ut litet extra. Sju veckor som projektledare och platschef i andra änden av Europa, jobb minst 08-20 (oftast mer) alla(!) dagar i veckan utom två dagar på hela perioden, katten-på-råttan med två-tre aktörer mellan oss och slutkunden varvid vår uppdragsgivare flåsade oss i nacken konstant. Extremt tight tidsplan och en på flera sätt svår personalsituation. Efteråt fick jag en månad ledigt med full lön, men det tog ett halvår tills de mest akuta stresseffekterna lugnat sig. Fortfarande idag, 7-8 år senare, ser jag en tydlig skillnad i min stresskänslighet och simultankapacitet före respektive efter det uppdraget. Det där hade jag gärna varit utan.
 
Mina tre dagar inom hemtjänsten. Var då 24 år gammal och äldst av sommarvikarierna. Min erfarenhet var fem veckor en sommar i 9an på ett äldreboende (alltså i princip icke-existerande).
Blev satt på första larmtelefon som inte bara hade mina brukare, utan hela upptagningsområdet inklusive alla som hade privat hemtjänst.
Fick orimliga delegationer som att ge blodförtunnande med spruta och bedöma hur mycket metformin en diabetessjuk person skulle ha. För att inte tala om det orimliga tempot...
Kom hem gråtandes varje gång jag gått dubbelt med hon jag skulle vara vikarie åt. De värsta dagarna i min ”yrkeskarriär”.
 
Kundtjänst i telefon. Att bli utskälld dagligen för sådant som jag inte kunde styra över tog på psyket. Dessutom kass lön, dåliga arbetsvillkor och sekundpassning på raster. Fick inte ens gå på toaletten utan att någon kom och frågade varför jag inte var tillgänglig i telefonen.
 
För länge sen i min ungdom när jag pluggade tog jag jobb som telefonförsäljare. Rent krasst gick jobbet ut på att ringa runt till gamlingar och lura på dom massa skit. Det hade jag verkligen inte hjärta att göra så jag sa upp mig samma dag :p Vissa som jobbade där skröt om hur de lurade äldre och vad de hade sålt för. De valde "lätta offer" som gav bra provision och deras attityd sög verkligen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 842
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 741
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp