Vilket är det värsta jobb som du har haft?

Mitt första sommarjobb i den fagra ungdomen var att skala lök på en frilandsodling:nailbiting:. Tråkigt som f*n, extremt dåligt betalt, sitta mitt ute i stekande sol hela dagen för att bossen var soldyrkare (själv är jag rödhårig och "skuggdyrkare";)). Att sen lukta LÖK precis hela sommaren var ingen höjdare. Flera lager plasthandskar gjorde ingen skillnad. När man for på partaj med kompisarna var det alltid nån som inte hörde till "kärngänget" som då och då förvirrat undrade vad som luktade lök?:confused::angel: Kan fortarande få flashbacks vid matlagning..:crazy:;)
 
Jobbade en sommar på en minigolfbana när jag var 18, ensam så satt mest i receptionen/kassan. Jobbet var skittråkigt pga typ noll kunder. Det var därtill stängt vid regn, och var jag då inte orimligt snabbt på plats om vädret klarnat väntade en utskällning över telefon för att jag inte skötte mitt jobb. Tydligen skulle jag vara konstant redo att dra trots regn till den grad att jag inte ens fick äta upp min mat innan jag fick ett argt telefonsamtal, men någon lön för att ha jour fick jag såklart inte :meh:

Satt ett par somrar i en glasskiosk, samma sak där. Inställt vid regn, men klarnade det - då jäklar skulle man vara där på tre röda! Inte lika dåligt betalt som du fick, men nära nog. Svart visade det sig vara mestadels också, trots fagra löften före anställningen.
 
Jobbade ett tag som enda anställda på ett företag som drevs av mor och dotter.
Det stora problemet var att mor och dotter bråkade massor och slutade med att den äldre gick in i huset och dottern pratade med mig om hur korkad mamman var som inte kunde förstå sedan åkte hon hem och mamman kom ut och samma vissa, sa upp mig på stående fot när dottern kastade en stol efter sin morsa:meh:.
 
Jag åkte buss i en vecka.
Samma långdistanslinje i en vecka, 12-14 timmar om dagen, gjorde en undersökning om resande så min uppgift var att dela ut enkäter och sedan samla in.

Detta var innan smartphonen, varje mil kändes som hundra.

När jag fick ny förfrågan om att göra en my undersökning på buss tackade jag nej, hade som tur var fått annat jobb. 😊
 
När man for på partaj med kompisarna var det alltid nån som inte hörde till "kärngänget" som då och då förvirrat undrade vad som luktade lök?

Efter alla år bland olika kreatur så luktar jag ko när jag blir svett, den lukten går aldrig ur. :o Jag brukar få ko-mmentarer om detta av mina vänner. :rage:

:p
 
Jag stod på gatan och sålde "prenumerationer" till välgörenhetsorganisationer. Allt via en jävligt skum paraplyorganisation vars anställningsavtal var horribla, och jag har för mig att de åkte dit för att förskingra pengar sen.

Jag stod inte ut i många veckor...
 
Sen därefter jobbade jag på ett inkassobolag. Där älskade jag mina kollegor. Vi hade en sån himla stämning på kontoret. Dock hände det mycket och chefer byttes ut till vänster och höger, man saknade stöd och tillit ett bra tag där vilket gjorde att jag till slut grät på jobbet och sa upp mig. Chefens chef var hemsk och på en arbetsplats där arbetsuppgifterna är så psykiskt påfrestande som de är när man är inkassohandläggare så krävs det verkligen att alla runtomkring en stöttar.

Det har jag också gjort, bolag centralt i Gbg. trivdes väldigt bra faktiskt och det var oftare än man kan tro som klienter var väldigt tacksamma/glada för kontakten och man gjorde något som blev bra i slutändan. Trodde inte att jag skulle trivas så bra som jag i slutändan ändå gjorde :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Skogsplanterare som fick betalt på ackord per planta jag satte. Det var en av de kallaste och regnigaste somrarna i mannaminne. Det tog lång tid att ta sig ut till planteringarna och det hela slutade att jag satt mest i en liten 'husvagn' eller vad de heter med människor jag tyvärr inte trivdes med.

Tjänade inte många kronor den sommaren.
 
Det har jag också gjort, bolag centralt i Gbg. trivdes väldigt bra faktiskt och det var oftare än man kan tro som klienter var väldigt tacksamma/glada för kontakten och man gjorde något som blev bra i slutändan. Trodde inte att jag skulle trivas så bra som jag i slutändan ändå gjorde :)
Härligt! Jobbade också centralt i Gbg. Visst var många tacksamma, men många var riktigt jobbiga också. Tror dock att jg jobbade på helt fel avdelning :laugh:
 
När jag pluggade skaffade jag ett extrajobb där man skulle ringa upp folk och boka in dem på en timmes gratis ekonomisk rådgivning; där en rådgivare skulle se över lån, försäkringar osv.
Tänkte att det borde väl gå bra; jag säljer ju en BRA tjänst - helt GRATIS. Företaget tjänade pengarna genom att förmedla nya kunder till försäkringsbolagen och bankerna, så det var alldeles sant att det var gratis.

Jobbet var med provisionslön. Men FY FAN vilket hemskt jobb. Har aldrig blivit så uselt bemött - folk som skrek och skällde ut en för att man ringde. Och jag var alldeles för artig - när någon sa ”tack, men nej tack” så klarade jag inte av att argumentera/pusha på - så jag fick knappt någon förtjänst alls.
Höll väl ut ett par månader...
 
Telefonförsäljare här med. Usch, vad enformigt och trist! Att sitta och ringa i samma ärende åtta timmar per dag, och oftast till människor som blev sura över att man ringde och störde. Nej tack! Dessutom var jag inget vidare på att sälja så jag tjänade dåligt också. Ett tag på samma företag satt jag även i en kundtjänst som knappt fick ett enda samtal. Det var minst sagt långtråkigt.
 
Jag har inte haft några genomdåliga arbetsplatser. Ett företag var inte vidare trevligt i sin hantering av kunder men det var en ok arbetsplats. Däremot så har jag vid två tillfällen haft jobb som antingen endast varit fysiskt ansträngande (stalljobb) eller där jag inte haft något att göra what so eget (kontorsjobb). Satan i gatan vad dåligt jag mådde! Jag måste använda hjärnan på jobbet, annars så går den i spinn fullständigt.
 
Köra glassbil, alla gånger. Krossar alltid folks barndomsillusioner när jag berättar det, men det är utan tvekan mitt värsta jobb. Alltid stressad med orealistiska turer där det inte gick att vara i tid och samtidigt nå säljmålet. Dåliga kartor så ofta var jag inte säker på huruvida jag var rätt eller kört vilse. Bilar som inte var pålitliga och nästan aldrig tid att stanna för att gå på toa eller äta. Och ständigt människor som var arga för att en var sen, en glassort var slut, att någon kollega hade kört förbi dom en annan gång, eller för att jag ställt bilen 20 meter fel på villagatan...

Drömmer (på riktigt) ibland fortfarande mardrömmar om detta jobb, och då är det 10 år sedan jag slutade.

Gärna en psykopat till chef också. Min period hos Hemglass blev kort, trots att de lovat guld och gröna skogar.
Fick höra av en man som jobbat läng att han fått hörselskador av att spela låten.
 
Jag har också haft ett reklamjobb för att kunna betala för ridningen, tills alldeles nyligen när jag äntligen kunde skaffa ett annat jobb istället. Jag hade två distrikt på helgerna vilket tog ca 5 timmar att dela ut. Det var även i lägenheter, så jag fick springa upp och ner 4 våningar varje trappuppgång hela distrikten (sprang jag inte tog det ännu längre tid, men det var ändå ett bra träningspass tänkte jag) Man kan ju tänka sig att jag för det här tunga jobbet i alla fall fick bra betalt, men nej. +-1000 i månaden var genomsnittet, och då fick jag slita häcken av mig varje helg. Dessutom var de väldigt dåliga på att leverera reklamen som skulle delas ut, ibland fick jag på tok för lite och när jag påpekade detta så "glömde" de alltid att leverera resten vilket alltid slutade med att de sedan fick in klagomål från folk som ville ha sin reklam, och skyllde på mig! (När jag hade ringt dem och berättat hur det låg till 2 dagar tidigare).:banghead:

Inte nog med det, jag skulle också dela ut samhällsinformation vissa helger även till de med "ingen reklam" skyltar på sina dörrar. När jag la i dessa i brevinkasten hände det vid upprepade tillfällen att arga människor öppnade dörren, skrek att de minsann inte ville ha någon reklam och kastade ut samhällsinformationen i trappuppgången. Var jag dessutom precis utanför hände det att de kastade den på mig och smällde igen dörren mitt framför näsan på mig. :cautious: Detta var alltså vuxna människor...
 
I annonsen stod det något i stil med "telefonist", typ tarot/horoskop osv. Inget sälj eller kundtjänst. Var ung och tänkte varför inte. Sökte och skulle komma på intervju och testa på. Fick inte adressen utan fick en närliggande adress för GPS:en inte visade rätt. O_o

Adressen var i en lägenhet, stod ingenting på dörren men företaget fanns ju osv. Väl på plats kommer det fram att det är telefonist som i att prata med folk som ringer in på någon linje, typ telefonsex. Sjukt konstigt! Sprang på chefen på en fest därefter. Kändes sjukt oseriöst!
 
Mitt första och ett av mina värsta jobb var att när jag som 12 åring jobbade i ett stall som sedan kom att få fram Sveriges bästa travhäst och familjen var så att säga ganska så rejält rik. När deras första föl skulle födas bodde jag i stallet, ett stall utan värme eller klubbrum så jag sov i en tom box, någon natt fick jag sova i Friluftsfrämjarnas lilla stuga en liten bit bort. Jag tog även hand om deras unghingstar som 12 åring.

När fölet var på väg vakade jag över stoet dag som natt och när fölet kom mitt i natten var det sen min tur att mocka ur allt blod och moderkakan och ta hand om stoet, fölet och alla deras andra hästar. Jag jobbade så att säga i princip dygnet runt, när jag hade jobbat en månad kom arbetsgivaren och sa att jag skulle få min lön, jag var överlycklig eftersom det var min första lön, med stora gester räckte dom fram lönen, 100 kr fick jag för att ha tagit hand om 5-6 hästar och fölet och jobbat dygnet runt :wtf:. Så himla ovärt och snålt av dom men jag vågade inte protestera för jag var blyg och försiktig. När jag sen skulle jobba för dom igen som lite äldre, gick i gymnasiet då, var jag noga med att bestämma lönen och fick den otroliga summan på 50 kr/timme och då jobbade jag från 7 på morgonen till 22 på kvällen.

Hade även praktik på en restaurang då dom satte mig och min kompis på att städa och tvätta alla frysar och vi kom ju i sommarkläder eftersom det var i maj/juni och det blev rejält kallt i frysrummen.När frysarna var klara skulle vi torka av rottingstolarna, chefen kom ut och drog med fingret på en stol och sa att vi måste vara noggrannare, vi fick en kniv och papper så att vi i varje hålrum på rottingen (dom består ju i princip av hål) skulle torka av och för att komma åt fick vi en kniv att pressa in pappret med.

Jobbade en kort period på Mac Donalds och fy vilket jobb! I personalrummet satt en lapp om att vi måste spara på salladen, om det ramlade ut sallad ur burgarna var det för mycket och vi slösade på restaurangens pengar i oerhörda mängder. Jag skulle även lära mig att se exakt hur mycket olika pommes det skulle vara till dom olika pappersförpackningarna, till det fick jag en våg, vägde det ett gram mer än typ 7 gr fick jag plocka bort en pommes. Samma med glassen, chefen hängde över axeln och tyckte jag gett för mycket glass och det var katastrof. Jag gav dessutom en påse som take away som enligt chefen var för dyr det också eftersom den påsen kostade 10 öre mer men jag tror inte jag skulle fått plats med allt i den mindre. Som ny skulle jag få 2 dagars hjälp med att lära mig allt, jag fick 2 timmar sen satte dom mig att sköta kassan själv mitt vid lunchen och jag hade ju ingen aning om hur den fungerade. Dessutom hade dom en klocka på skärmen som tickade på för att chefen skulle se hur lång tid varje order tog. Kan jag säga att jag inte blev kvar länge?
 
Jag åkte buss i en vecka.
Samma långdistanslinje i en vecka, 12-14 timmar om dagen, gjorde en undersökning om resande så min uppgift var att dela ut enkäter och sedan samla in.

Detta var innan smartphonen, varje mil kändes som hundra.

När jag fick ny förfrågan om att göra en my undersökning på buss tackade jag nej, hade som tur var fått annat jobb. 😊
Jag räknade passagerare på SL :D, faktiskt inte så tråkigt fast det var kallt . Jobbade med Ola Magnell innan han slagit igenom :) på samma jobb
 
Skogsplanterare som fick betalt på ackord per planta jag satte. Det var en av de kallaste och regnigaste somrarna i mannaminne. Det tog lång tid att ta sig ut till planteringarna och det hela slutade att jag satt mest i en liten 'husvagn' eller vad de heter med människor jag tyvärr inte trivdes med.

Tjänade inte många kronor den sommaren.
Jag jobbade en sommar när det var kokhett på hygget och jag fick solsting till lunchen första dagen så jag fick åka hem på nåt vis (som jag nu glömt) och pappa sa då att det var nog inget för mig;)
 
Skogsplantering :mad:.
Nattjobb i tunnelbanan 24.00-06.00. Ensam på en station som skulle vara stängd mitt i natten, höll på att bli överfallen av nån som ville ha "roligt" en stund. Jag sprang tillbaka till biljettkuren och satt där tills vi öppnade. Fick lov att stå för att inte somna. Sen ringde jag SL och sade upp mig. Va? Vi som vill utbilda dig till tunneltågförare, 22 år gammal, hur tänkte de? Nej tack.
Vad skulle du göra på stationen??
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp