Bukefalos 28 år!

Vilket av namnen?

Misiaczek

Trådstartare
Jaha då kör jag med samma sak i år igen! Vill ni hjälpa mig rangordna namnen efter vilket ni tycker är bäst och sämst :D (Gillar ni inte namnen alls så kan ni kanske ändå säga vilket ni ogillar minst!? ;) ) Och ja, ja gillar engelska namn som inte är riktiga människonamn

Rasen är Italiensk vinthund.

Cyrus (både engelskt och svenskt uttal funkar)
Lexus (Lex)
Kilroy
Johnny (bara för hunden jag har nu heter Cash ;) )
Caspian
Leevais (Levis fast roligare stavning)
 
Sv: Vilket av namnen?

Fina namn du kommit på tycker ja!..:) Detta är min ordning:
Caspian
Johnny
Kilroy
Cyrus
Leevais
Lexus

Johnny och Cash var ju dock lite charmigt måste jag medge..:laugh:
 
Sv: Vilket av namnen?

Håller med. Absolut Johnny, och absolut INTE Kilroy eller Lexus!

Efter lite eftertanke hade jag nog stavat Jånny eller Jånni :D
 
Sv: Vilket av namnen?

Har den lilla rackaren inget namn redan?

Jag tycker definitivt att han ska heta Johnny. De andra namnen var jag inte så förtjust i. Caspian är gulligt, men lite jobbigt att ropa.
 
Sv: Vilket av namnen?

Har den lilla rackaren inget namn redan?

Jag tycker definitivt att han ska heta Johnny. De andra namnen var jag inte så förtjust i. Caspian är gulligt, men lite jobbigt att ropa.

Jodå, Heesa heter han, efter kennelnamnet Heesa Meesas...skulle INTE kunna ha en hund som heter det hehe, rätt fult och dessutom tjejaktigt tycker jag :P Det räcker med att folk redan tror att Cash(mir) är en tik pga namnet.. :p

Så tar jag över honom så får jag börja vänja honom vid ett annat namn :)
 
Sv: Vilket av namnen?

Johnny och Cash blir superbra!

Åh vad underbart med en IG. Hoppas allt går vägen när du ska träffa dem. Jag ska hålla tummarna!
 
Sv: Vilket av namnen?

Tack!! Ja det ska verkligen bli superkul! om bara dagarna kunde gå snabbare :D


Kl

Lutar nu mest åt att det blir Johnny, på andra plats Caspian, och på tredje Cyrus.
Ni som sagt Johnny, tänkte ni er svenskt eller engelskt uttal?? :)
 
Sv: Vilket av namnen?

Ååååhh beslutsångest till max!!!
Arbetsdagen har verkligen flugit förbi tack vare att jag gått och grubblat på namnen hela dagen :p

Det står helt klart mellan Johnny och Caspian nu!

Ju mer jag säger Caspian ju mer gillar jag det! Mest för ovanlighetens skull, men även för att det är fint, och de tre första bokstäverna är som i min andra hunds namn :D

Fast Johnny å andra sidan passar också jättebra med andra hundens namn. Men vore det inte för andra hunden så tror jag aldrig jag hade valt Johnny..hade nog aldrig kommit på det (då jag som sagt inte är för människonamn) :p
Sen kan jag inte heller bestämma mig för om det skulle bli med engelskt eller svenskt uttal?? Engelskt låter fel i min mun, men svenskt låter lite..för mjukt typ...alltså inga hårda konsonanter att betona ifall man argt måste ropa på hunden :angel:
 
Sv: Vilket av namnen?

Johnny, helt klart!

Och tro mig, det kan definitivt låta hårt om man vill det. (min man heter så... haha!)
 
Sv: Vilket av namnen?

hehe..har förstått att Lexus inte är så populärt längre... :p


Men nu är jag nästan helt säker på att han får heta Caspian! Återstår att träffa honom, och tror iaf att jag då kommer känna om han är en liten Johnny eller Caspian :D
 
Sv: Vilket av namnen?

Vad har alla emot Lexus? :o

Caspian är ju också fint, men kan det inte blir lite lurigt för hundarna om en heter cash och den andra caspian? Är ju lite lika namn
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
1 835
Senast: ElinAgnes
·
Övr. Hund Tänkte om ni ville ge eran åsikt på vilket av dessa namn som är finast? Som jag ska ge till min kommande hanvalp. Ni får gärna...
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: startpompe
·
Övr. Hund Är inte aktuellt just nu - får ju snart hem min efterlängtade valp :)! Men ifall framtiden bjuder möjligheten att ha två hundar, så...
Svar
7
· Visningar
3 710
Senast: Hund-Stina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp