Vilket avtal?

Spirit

Trådstartare
Lämnar iväg min valack i veckan på utbildning av en duktig tjej. Jag står för alla kostnader te.x stall o foder, hovis bla.
Hon behöver bara rida och se till att han får mat o gå i hagen.
Han skall vara borta i ca 8 veckor. Vilket avtal gäller? Kan man göra ett "fodervärdsavtal" eller det finns lämpligare.

Tanken är mest så försäkringarna gäller om något händer eller om det senare skulle bli någon tvist.

Eller man skall be någon Jurist komponera ett bra avtal?
 
Jag har precis gjort det samma! Men tjejen jag lämnade till driver det som ett företag och hade "egna färdiga" kontrakt.
Hon ville bla. försäkra sig om att hästen var försäkrad, vaccinerad, vad som ingick i hennes åtagande, pris mm. En sak som jag tycker är viktig att få med är hur mycket ska hästen kunna när du får tillbaka den? I mitt fall är målet rätt givet eftersom hon ska visa honom på 3-års testet, men det är ju bra att få med det i kontraktet.
MVH. Matten
 
Detta är en privatperson som inte har det som företag. Glömde skriva det i mitt första inlägg.

Därför jag undrade om det kanske finns färdiga eller man skall skriva det som Fodervärdsavtal?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Hästmänniskan Long story short: Nyinflyttad helt fantastisk familj som flyttade in med tre hästar för ca. 2 veckor sedan. Tonårsdottern verkar dock...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
21 854
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 523
Senast: QueenLilith
·
P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp