Vilket babyskydd?

Haukur

Trådstartare
Vi har tänkt hyra babyskydd från sjukhuset de har tre varianter varav två vi väljer mellan; Brio Primo och Akta Graco Logico S.

Någon som har tips? Lutar lite åt den senare just nu men vet egentligen inte alls, tycker det är svårt att läsa sig till.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Låter bra, vad jag förstår är primon mindre och lättare än logicon och vi är ju inte lika beroende av en stor stol som bebis kan ha så länge som möjligt eftersom vi bara hyr. Kanske är smidigare med primon eftersom jag förmodligen kommer åka tåg endel med bebis och då behöver babyskyddet med eftersom vi hämtas med bil...
 
Sv: Vilket babyskydd?

Då skulle jag absolut välja Brio Primo, det är enklare att bära med sig än Actan.

Vi hade Brio Primo med bas och vi har varit jättenöjda med babyskyddet.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Hade primon vi med och var jättenöjda! Speciellt med basen till, sååå smidigt.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Har för mig aktan är rätt så stor, så då hade jag oxå valt brion, där emot kan väl aktans stol fästas på en barnvagn om ni nu ska åka mycket tåg?

Jag har en Britax och köpte till storebror en sulky, och det var så bra att jag kunde trycka ner babyskyddet i vagnen när dottern var liten :)
 
Sv: Vilket babyskydd?

Då säger jag emot alla;)

Vi har aktan och är super nöjda! Sonen satt i den fram tills han var 1½ år! (i extra bilen) Har bara gott att säga om den. Och inte tusan köper jag babyskydd för att jag ska bära den;) Utan för att barnet ska sitta bra och tryggt i den.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Så du menar att vi andra köper ett mindre bra skydd för att det är lättare att bära då?

Brio Primo med bas och isofix har exempelvis fått högre betyg än actan i test. Om man kan välja ett lättare skydd utan att tulla på säkerheten så är det väl ganska klokt om man nu måste bära mycket?
 
Sv: Vilket babyskydd?

vi valde oxå mellan dessa och tog aktan, det valet gjorde vi för att primon var ganska mycket mindre och vi köpte skydd. Han kommer få plats längre tid i aktan och jag har för mig att båda var ganska likvärdiga i test när det gällde säkerheten (tror det skiljde lite i skötsel...) Råd o Rön gjorde test 2010 och man kan ladda ner det på deras hemsida (tror man får betala några kronor om man inte prenumererar)

Vi har varit väldigt nöjda med aktan men den är ganska tung att bära. Dock sitter lillkillen jättebra!!
 
Sv: Vilket babyskydd?

Det har du rätt i ( actan är större ), men man ska nog byta till stol nr 2 så fort som möjligt när bebis är redo. Barnstolen är säkrare än babyskyddet ( förutsatt att bebis är mogen ).

Alla som haft actan som jag hört om har också varit nöjda förutom att den är klumpigare att bära ( om man bor i hyreshus utan hiss, eller har parkeringsplats en bit ifrån huset ).
 
Sv: Vilket babyskydd?

Så du menar att vi andra köper ett mindre bra skydd för att det är lättare att bära då?

Brio Primo med bas och isofix har exempelvis fått högre betyg än actan i test. Om man kan välja ett lättare skydd utan att tulla på säkerheten så är det väl ganska klokt om man nu måste bära mycket?

Nej det sa jag inte;) Jag menar bara att många faktiskt väljer det lättare skyddet utan att tänka på säkerheten, och att barnet ska sitta bra i skyddet. Men jag vet att Primo och Aktan ligger sida vid sida.

Som sagt jag är super nöjd med vårt akta och även nästa kommer få åka i det.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Många?

Tror du verkligen att många föräldrar väljer ett lättare skydd utan att tänka på säkerheten? Det tror inte jag, jag är tämligen säker att många föräldrar är precis lika noggrann som du och jag när det kommer till valet av skydd. Man utgår från sin situation och väljer där efter, men jag tror tvärt emot dig att det är relativt få som struntar i säkerheten.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Många?

Tror du verkligen att många föräldrar väljer ett lättare skydd utan att tänka på säkerheten? Det tror inte jag, jag är tämligen säker att många föräldrar är precis lika noggrann som du och jag när det kommer till valet av skydd. Man utgår från sin situation och väljer där efter, men jag tror tvärt emot dig att det är relativt få som struntar i säkerheten.

Tyvärr vet jag ganska många som tänker på både pengar och utseende när de väljer skydd:/
 
Sv: Vilket babyskydd?

Men alla babyskydd som säljs i Sverige har väl genomgått samma tester och blivit godkända?
 
Sv: Vilket babyskydd?

Men alla babyskydd som säljs i Sverige har väl genomgått samma tester och blivit godkända?

Jo de har dem. Men alla köper ju inte från sverige. Utan beställer tex vagn där babyskydd och vagn ingår. Och de är ju oftast inte svenska. Visst kan de vara bra för det. Men är oftast märken som det inte finns tester på i sverige.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Fast här var ju frågan om två babyskydd som säljs i Sverige? Jag vet faktiskt ingen som köpt babyskydd utomlands, men det stämmer säkert att det förekommer.

Vi hade ett teutonia babyskydd som var gigantiskt och tungt, hade vi förstått hur mycket vi skulle bära runt lillan i det hade vi också köpt ett lättare skydd. :)
 
Sv: Vilket babyskydd?

Japp det ör det men det var nån som påpekade att föräldrar inte köpte skydd men mindre säkerhet;)

Ne nu ska vi inte kapa TS tråd mer!
 
Sv: Vilket babyskydd?

Vi har Acta med tillhörande sulky. Överlägset det absolut bästa vi köpt till vårt barn. Sulkyn kostade 800 och den används än (han är 2½ idag).
Fast jag tror att det finns barnvagn till brion också.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Det finns till de flesta babyskydd. Jag köpte en adapter till min Urban jungle där det bara var att klicka på skyddet och den passade med de flesta skydden på marknaden. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: attheedge
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 934
Senast: hundtant
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 623
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp