vilket ben är svagare?

evevol

Trådstartare
har en häst som haft problem men bakknäna, vilket nu är fixat. men i vänster galopp glider bakbenen in mot mitten. ställer jag henne inåt så går hon någorlunda rakt men försöker jag rakställa henne så kommer problemet igen. vilket bakben är det då som är svagt? och hur ska jag träna för att få en mer rakriktad häst?
 
har en häst som haft problem men bakknäna, vilket nu är fixat. men i vänster galopp glider bakbenen in mot mitten. ställer jag henne inåt så går hon någorlunda rakt men försöker jag rakställa henne så kommer problemet igen. vilket bakben är det då som är svagt? och hur ska jag träna för att få en mer rakriktad häst?
Jag vill inte uttala mig om din häst eftersom jag inte sett den och det finns många andra här som är mycket bättre än jag på den delen. Angående din ridning tänker jag dock att när en häst vill gå med bakdelen innanför så brukar jag rida i en svag öppna. Viktigt att du då leder in framdelen, istället för att ha kvar framdelen och trycka ut bakdelen. Ha hellre hästen lite åt det rakare hållet för att få med höger bog.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 876
Senast: JohannaB
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 574
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp