vilket bett...

LadySara

Trådstartare
provar här oxå... har inte fått nått svar nånannan stans..

va för bett får man tävla på i dressyr på ungponny??
 
Hej .. Du kan tävla med ett vanligt tränsbett eller ett tredelat tränsbett men oval kula (får inte vara rund eller platt )
 
får man ha fasta ringar?? ponnyn ja ska tävla trivs bäst på ett tredelat med fasta D- ringar.. är dock bara ett km men våran klubb går efter bestämmelserna i tr å ja har tyvärr inte tillgång till tr..
 
Sv: Re: vilket bett...

*********************************************************************
 
Sv: vilket bett...

på häst får man iaf ha fasta ringar, dock inte D-ringar...
 
Sv: vilket bett...

men tredelat eggbett då? det använder jag iaf på mitt gnägg :d
 
Sv: vilket bett...

Jo, har tävlat ett antal ggr mä det..
Men det har väl samma effekt som d-ring? :crazy:
 
Sv: vilket bett...

Dring ger mer parerstängseffet dvs trycker mer på sidorna om munnen när man svänger. Men man kan ju ha stora äggbettsringar annars..
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 031
Senast: Fazeem
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: DarkInNight
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 560
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp