Vilket bett?

Eligible

Trådstartare
Jag har nu ett tvådelat bett med halvfasta ringar som fungerar bra på min häst. Jag har testat ett vanligt tvådelat bett, men det gillade han inte alls. Har även testat ett tredelat i koppar och det tyckte han om. Idag red jag honom på ett tredelat eggbett men det funkade inte alls. Han blev alldeles stum! Han har bett strl 11,5...
Nu funderar jag på nåt mer bett att testa på honom. Jag vill ha något/några att byta emellan. Några förslag? Det ska vara ett bett som är godkänt på tävling. Förslag mottages tacksamt!
 
Sv: Vilket bett?

halvfasta ringar? har jag aldrig hört talas om...
han verkar ju annars trivas bra på de och tredelat.
va det tredelade oxå med fasta ringar?

men där har du ju två bett du kan växla mellan
jag märkte de på mig häst att han trivdes bättre på bridongbett :idea:
 
Sv: Vilket bett?

Nej, inte fasta ringar på det tredelade...
Det känns som om jag skulle vilja haft ett tredje att byta med... Nåja, jag får se.. Tänkte på ett tredelat med fasta ringar, men det är väl liknande eggbettet så då är det ju inte lönt...
 
Sv: Vilket bett?

Rakt bett får man väl inte tävla på? Jag vet inte om man får tävla på nova bett heller...??
 
Sv: Vilket bett?

men om du ska tävla så har du ju redan två bett som du får tävla på. Så varför inte prova rakt? Kan ju ha det bara på hemmaplan? ;)
 

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 651
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp