Vilket bildredigeringsprogram

Voeux

Trådstartare
Jag är nybörjare som börjat fota, och inser mer och mer att jag verkligen uppskattar en bra redigering. Jag älskar filter men de gör såklart inte jobbet fullt ut. Vilket bildredigeringsprogram ska man skaffa sig? Är det fortfarande Adobe Photoshop och Lightroom som gäller, eller finns det smarta appar som idag är nästan lika bra? Jag har inga problem med att lära mig ett lite svårare program, jag vill bara inte göra nåt som är onödigt krångligt om det nu finns nya smartare program/appar. Har dock läst att nya Lightroom ska vara lite enklare och modernare?
 
Det beror på vad du vill göra och i vilken miljö. Menar du i mobiltelefon eller på dator? I mobilen använder jag mest Photoshop Express, gratis och gör det mesta jag vill, har inte sett någon anledning att leta efter alternativ. På datorn har jag efter hand inrättat mig i Adobes arbetsflöde med både Lightroom och Photoshop, har faktiskt inte heller där tyckt att det känts påkallat att leta efter alternativ. Jag vill inte hyra/abonnera utan kör några år gamla köpversioner, brukar gå att hitta för några hundralappar.
 
Har också den. Men tänker att den främst är för mobiler och inte vanliga kameror?
Om jag ska göra något snabbt med en bild jag har tagit med systemkameran så använder jag faktiskt snapseed. Väldigt enkelt och snabbt ju. Men det finns ju inte alla finesser som du har i Photoshop såklart, det beror ju på vad det är man vill åt.
 
Om jag ska göra något snabbt med en bild jag har tagit med systemkameran så använder jag faktiskt snapseed. Väldigt enkelt och snabbt ju. Men det finns ju inte alla finesser som du har i Photoshop såklart, det beror ju på vad det är man vill åt.

Ah, då är jag med :)
Jag gillar det verkligen, använder den bara för smågrejer då jag tycker att orginalbilden ska vara så pass bra från början.
 
Jag använder också Snapseed i telefonen tycker det är överlägset Photoshop Express.