Vilket foder???

Noradengalna05an

Trådstartare
Hallå jag behöver hjälp! Jag har en 19 årig d ponny som jag inte vet vilket foder jag ska ge!? Just nu har jag honom på grov original från kraft, men han är ganska seg och jag tänkte kolla ifall det var någon som viste ett foder som kanske piggar upp honom lite mera. Eller ska jag fortsätta med de fodret som jag har och bara ändra min träning, och då vilka träningar som är bra för att göra honom mer allert.
Tacksam för alla svar.☺️
 
Det är omöjligt att säga utan att känna varken ponnyn, er som ekipage eller hur hans foderstat ser ut i övrigt. Prata med en kunnig människa i din närhet - förslagsvis din tränare.
 
Eller ännu hellre - kontakta en oberoende foderrådgivare för häst som kan hjälpa dig att räkna ut en balanserad foderstat. Kostnaden sparar du in på att inte felutfodra och använda dyra tillskott i onödan.
 
Hallå jag behöver hjälp! Jag har en 19 årig d ponny som jag inte vet vilket foder jag ska ge!? Just nu har jag honom på grov original från kraft, men han är ganska seg och jag tänkte kolla ifall det var någon som viste ett foder som kanske piggar upp honom lite mera. Eller ska jag fortsätta med de fodret som jag har och bara ändra min träning, och då vilka träningar som är bra för att göra honom mer allert.
Tacksam för alla svar.☺️

Om du inte har ett grovfoder att utgå från som du vet värdena på blir det svårt att lägga på ett kraftfoder /be om råd vilket kraftfoder som kan passa.
Utöver det så kan det ju finnas många andra orsaker till varför din häst är seg/känns seg vid arbete osv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 071
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 255
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp