Vilket jobb kombinerar ni med hund?

lilium

Trådstartare
(Vet inte om det är rätt att lägga den här tråden på hund men nu gjorde jag det)

Ni som har en eller flera hundar, vad jobbar ni med?
Jag har jobbat som sjuksköterska i flera år men börjar tröttna av olika anledningar. Jobbar mycket natt men det sliter på kroppen och det blir svårt att jobba mer dagtid då det är väldigt dyrt med hunddagis och jag har lättare att få hundvakt på nätterna.
Jag ha lite inspiration:) Jobbar ni mycket hemifrån? Får ni ha hunden med er? Åker ni hem på lunchen? Hundgård? Bara nyfiken på vilka alternativ som finns.
 
Arbetar med verksamhetsstyrning och juridisk rådgivning inom offentlig sektor. Har mina två hundar på hunddagis då jag 1) inte får ha med dem på jobbet och 2) tycker att hunddagis är en bra lösning för mig och min sambo.
 
Jag jobbar som brevbärare. Har mycket nära till jobbet och kan rasta dem på lunchen. De får rastning på morgon, lunch och kväll. Efter jobbet tar vi långpromenad mm. Så länge de får sina behov tillgodosedda är de nöjda hemma ensamma. Vid intensivare perioder får jag hjälp av vänner som kommer hem och tar ut dem en extra gång under arbetsdagen.
 
Jobbar i hemtjänsten och har inhägnad trädgård och hundgård mina hundar är i när jag jobbar. Har dessutom så nära till jobbet att jag kan åka hem på rasten om det skulle behövas av nån anledning.
 
Mannen jobbar natt på ett internat (LLS) vilket innebär att han antingen sover dagtid hemma eller är ledig. Jag studerar på högskola. Vår hund är sällan själv hemma tack vare detta.
 
Jobbar med skog, så jobbar delvis i fält, delvis hemifrån men också på kontor. Hundarna är med i skogen, jobbar vi hemifrån så är de inne eller i hundgård, på kontoret har vi hundgårdar. Det är okej att ha valp med sig inne på kontoret, dock inga vuxna hundar.