Vilket jobb kombinerar ni med hund?

lilium

Trådstartare
(Vet inte om det är rätt att lägga den här tråden på hund men nu gjorde jag det)

Ni som har en eller flera hundar, vad jobbar ni med?
Jag har jobbat som sjuksköterska i flera år men börjar tröttna av olika anledningar. Jobbar mycket natt men det sliter på kroppen och det blir svårt att jobba mer dagtid då det är väldigt dyrt med hunddagis och jag har lättare att få hundvakt på nätterna.
Jag ha lite inspiration:) Jobbar ni mycket hemifrån? Får ni ha hunden med er? Åker ni hem på lunchen? Hundgård? Bara nyfiken på vilka alternativ som finns.
 
Arbetar med verksamhetsstyrning och juridisk rådgivning inom offentlig sektor. Har mina två hundar på hunddagis då jag 1) inte får ha med dem på jobbet och 2) tycker att hunddagis är en bra lösning för mig och min sambo.
 
Jag jobbar som brevbärare. Har mycket nära till jobbet och kan rasta dem på lunchen. De får rastning på morgon, lunch och kväll. Efter jobbet tar vi långpromenad mm. Så länge de får sina behov tillgodosedda är de nöjda hemma ensamma. Vid intensivare perioder får jag hjälp av vänner som kommer hem och tar ut dem en extra gång under arbetsdagen.
 
Jobbar i hemtjänsten och har inhägnad trädgård och hundgård mina hundar är i när jag jobbar. Har dessutom så nära till jobbet att jag kan åka hem på rasten om det skulle behövas av nån anledning.
 
Mannen jobbar natt på ett internat (LLS) vilket innebär att han antingen sover dagtid hemma eller är ledig. Jag studerar på högskola. Vår hund är sällan själv hemma tack vare detta.
 
Jobbar med skog, så jobbar delvis i fält, delvis hemifrån men också på kontor. Hundarna är med i skogen, jobbar vi hemifrån så är de inne eller i hundgård, på kontoret har vi hundgårdar. Det är okej att ha valp med sig inne på kontoret, dock inga vuxna hundar.
 
Jag är ridlärare och jobbar på ridskola. Våra hundar är med mig på jobbet på dagarna och dom dagar jag jobbar kväll så hämtar sambon dom när han åker från jobbet. När jag har lektioner eller rider på dagtid så får dom vara på kontoret under tiden.
 
Jag jobbar som tränare(häst) och nu även med företag som importerar och säljer foder och tillskott till häst(och lite hund).
Har nästan alltid haft med mig hundarna på jobb. Nu jobbar jag en hel del hemifrån. Men på lektioner kan hunden vara med. Det är en liten parvel på strax under 3 kilo. Så hon kan vara i knäet eller väska. Tränar jag hästar själv har vissa hundar kunnat vara med och andra väntat i sadelkammare/box/fik etc. De har följt med även då jag flugit till jobb.
På möten gällande foder/tillskott så brukar hunden kunna följa med IOM att det är möten på djurbutiker, stall, djurkliniker etc.
Att hon kan sitta i väska i såna lägen gör att hon inte stör på samma sätt som om jag haft en stor och mer ”på” hund. Min märks knappt av IOM att hon ligger lugnt och vilar.
Någon gång har det inte passat att hund åker med. Då har sambo/förälder/granne/kompis etc varit hundvakt.
 
Jag jobbar på kontor där vi inte får ha med hundarna annat än i kris och panik, så vi har löst det med hundgårdar hemma :)
Sambon pluggar just nu, och i och med Corona så har han varit hemma massvis vilket passade bra nu när vi haft valp. Brukar skola in valparna i hundgården när de är runt 4 månader, med en vuxen och trygg hund.
Har just nu fyra hundar. Vi hade inte kunnat ha hund utan hundgårdar, det fungerar bra för oss och djuren :)
 
Jag jobbar i kontrollrum, ensam. Jag har hunden med mig och det är enda förutsättningen för mig att kunna ha hund. I perioder då jag har andra uppgifter (ute i anläggning och jobbar kontorstider) så har jag hunden på dagis. Jag har ingen kontinuerlig möjlighet till hundvakt då jag bor långt ifrån släkt, familj och de flesta vänner.
Som backup har jag skaffat CE-körkort, många har hundar med sig på jobbet när de kör lastbil. Blir det nåt tjall om huruvida jag får ha hunden på nuvarande jobb så byter jag jobb. Jag ogillar att inte kunna lösa min situation själv :angel:
 
Krematorietekniker, jobbar i snitt 7-16 och vi har hundgård. Även sambon jobbar heltid samma tider. Att ha med hunden på jobbet går inte och hunddagis är som sagt dyrt i längden. Nu har jag min på hunddagis ändå just nu eftersom han är lite för liten för att vara i hundgård en hel arbetsdag men räknar med att kunna ha honom hemma i hundgården fom augusti/september, så det är en tillfällig extrakostad. Hade dock blivit svårt om det var en permanent lösning. Bor 40 min enkel väg från jobbet så att åka hem på lunchen finns det inte möjlighet till. När jag bodde inne i stan hade jag hundrastare en period och en period cyklade jag hem på 5 min på lunchen. Skulle dock inte vilja ha det så igen. Hamnar jag i ett boende där jag inte kan ha hundgård, inte kan ha hunden med till jobbet och inte kan jobba hemifrån så kommer jag inte ha någon hund öht utan lär väl nog skaffa katt eller något sånt istället som klarar sig själv hemma på dagarna.
 
Just nu pluggar jag, men till hösten kommer jag även jobba 40 % så då blir det mer hundgård och maken har 2 min hem från jobbet så han kan sticka hem och rasta vid behov.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 170
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 540
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 034
Hundhälsa Hur ser en vanlig dag ut för din hund? Jag har ju en längre tids sjukskrivning så jag bygger hela dagen runt Zeldas schema men förstår...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 458
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp