Vilket jobb ska man välja? *Har tre jobb och måste välja*

Min åsikt efter din beskrivning:
Jobb 1: Går helt bort! Livet är för kort för att ha konflikter hela tiden :cautious:
Jobb 2: Taget :up:, eftersom du har plussat på stickan - GRATTIS!
Jobb 3: Skippa så länge. Hade varit valet OM du inte plussat. Då ska man inte välja osäkerhet, det blir mycket annat att tänka på... ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jobb 3 låter ju bäst. Trivs du bra och har trevlig chef så lär det ju dessutom vara lättare att få mycket goda referenser om du behöver söka annat jobb sedan. Jobb 1 låter ju inte som något att gå tillbaka till i alla fall!
 
Till alla: TACK för svar!
Nä, 1:an är inte jätte rolig, även om det blivit bättre sen jag kom tbx, har jobbat i typ en vecka nu sen sjukskrivningen. Det som jag dock är rädd för är att jag kommer att sakna arbetsuppgfiterna, men som ni säger, livet är för kort för att man ska gå omkring och "otrivas".

3 var jag 95% säker på att jag skulle ta tills jag plussade. Samtidigt känner jag mig så orolig iom att jag har haft två missfall tidigare i år... Men som ni säger ett 1 års vik hinner jag ju gå över till att bli mammaledig och dom vill förlänga kanske man kan hitta någon kompromis om att jobba en längre % i början (kanske jobba 50% och vara mammaledig 50%, vilket iof är något som både jag och sambon redan pratat om eftersom vi båda vill vara hemma men inte vara borta ifrån jobb heller...)

Bra chefer känns ju som a och o... Märks verkligen på hela arbetsplatsen när chefen är en skit..
 
Uppdatering:
Har sagt upp mig ifrån jobb nr 1. Har lite ångest över det - kommer sakna själva arbetet så enormt mycket! Är verkligen något jag brinner så starkt för! :(. Men som ni säger, man måste trivas med jobbet och jag trivs inte med tex cheferna och kollegorna, resetiden osv.

Jobb nummer 3 var ju ett vik. När jag skrev tråden hade jag inte fått det 100% slutbeskedet men man hade uttryckt sig "Vi vill ha dig men måste gå igenom alla ansökningar". När han ringde upp och sa att jag fått tjänsten så berättade han att dom "skapta" en tillsvidare anställning till mig :banana::bump:. Så nu håller jag alla tummar och tår för att det här blir bra! Dessutom verkar det som att jag kommer ha lite större möjligheter till att tex utveckla arbetsplatsen m.m på detta jobb än jobb nr 2. Så det känns nog relativt bra ändå! :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 948
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 370
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 162
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp