Vilket jobb???

Krans

Trådstartare
Jag har sådan fruktansvärd vånda....Jag jobbar inom vården och bytte jobb i okt. Jag kände på förra jobbet att jag jobbat för länge med samma klientel men främst att jag var så otroligt urled på min ena arbetskompis( vi är 3 st) som är mkt dominant och besserwisser och mobbade den 3:e. Mig var dock alltid "snäll" med, nästan smörig.Jag pratade med flera chefer flera ggr men inget hände.Kändes ibland som hon styrde cheferna...(.Dock borde hon gå i pension småningom.)Så jag tog en brejk och bytte jobb! Till ett helt annat och nytt klientel.Som jag tyvärr inte trivs med till 100....Det är ganska mkt hot om våld/våld och liv mellan varven. Men en jättehärlig arbetsgrupp och bra chef! Dock verkar chefen ha förstått att jag kanske skulle hitta min plats bättre på en annan enhet som jobbar lite annorlundra men hon kan ju inget lova....Det börjar bli dax för mig att bestämma mig var jag ska vara, på jobb nr 1( får komma tillbaka men måste meddela snart) .Kanske det är kul igen????Eller jobb nr 2 och vänta på en annan tjänst? Hjälp mig att bolla! Mvh Desperat
 
Jag har sådan fruktansvärd vånda....Jag jobbar inom vården och bytte jobb i okt. Jag kände på förra jobbet att jag jobbat för länge med samma klientel men främst att jag var så otroligt urled på min ena arbetskompis( vi är 3 st) som är mkt dominant och besserwisser och mobbade den 3:e. Mig var dock alltid "snäll" med, nästan smörig.Jag pratade med flera chefer flera ggr men inget hände.Kändes ibland som hon styrde cheferna...(.Dock borde hon gå i pension småningom.)Så jag tog en brejk och bytte jobb! Till ett helt annat och nytt klientel.Som jag tyvärr inte trivs med till 100....Det är ganska mkt hot om våld/våld och liv mellan varven. Men en jättehärlig arbetsgrupp och bra chef! Dock verkar chefen ha förstått att jag kanske skulle hitta min plats bättre på en annan enhet som jobbar lite annorlundra men hon kan ju inget lova....Det börjar bli dax för mig att bestämma mig var jag ska vara, på jobb nr 1( får komma tillbaka men måste meddela snart) .Kanske det är kul igen????Eller jobb nr 2 och vänta på en annan tjänst? Hjälp mig att bolla! Mvh Desperat

Jag personligen hade aldrig gått tillbaka till ett jobb där en person tillåts mobba en tredje med som jag förstår chefernas goda minne eftersom du har pratat med dem. Jag tycker man tillbringar alldeles för mycket tid med sina arbetskamrater för att stå ut med sånt. Dessutom säger det en del om organisationen om sånt tillåts pågå.

Om det hade varit mitt val så hade jag stannat på jobb nummer två och om det inte dyker upp något på den andra enheten inom rimlig tid så börjat leta efter ett jobb med det klientel eller som jobbar på det sätt där du känner att du mest kan komma till din rätt. du vill jobba med. Men sen är det klart är det så mycket hot och våld att du mår riktigt dåligt av det kan det vara bättre att gå tillbaka till ditt gamla jobb medan du letar annat. Får ni bra stöd när ni blir utsatta för hot av arbetsgivaren? Finns det några åtgärder på gång för att försöka få ner detta? Jag hade gjort en plus och minus lista för båda jobben och försökt sätta saker i perspektiv. Fundera på vad som är mest värt för dig på ett jobb och rangordna utifrån det.
 
Längesen jag skrev här. Jag trodde att jag bestämt mig för att stanna på det nya men nu är beslutsångesten värre än nånsin o nu MÅSTE jag meddela vilket jobb jag ska ta.Brukar ej ha sådan här vånda men nu sover jag dåligt osv och det här är det enda jag funderar på.Saken är den att det kommit fram nya saker på nya arbetsplatsen. Min superbraiga chef är mobbad av sin chef samt av vissa på en annan avdelning! På min enhet är hon omtyckt och vi vill absolut inte att hon slutar, vilket ligger nära till hands nu...På min enhet är vi 4 st, 2 st är nu gravida och den 3:e funkar inte jättebra i vår verksamhet.( Jättegullig tjej men inte på rätt plats...)så inom halvåret försvinner dom 2 och chefen....Känns otryggt eftersom vi har svåra klienter. Ska man gå tillbaka till sitt gamla jobb? Känns lugnt och tryggt men lite tråkigt att gå tillbaka till arbetsuppgifter man gjort i många år? Om chefen slutar blir det knappast något med förflyttning till den enheten jag helst vill till...Så, gå tillbaka till ursprungsjobbet eller stanna och hålla tummarna för att allt inte blir kaos?
 
Hittar inte riktigt ngt intressant just nu...Begränsat urval av tjänster.Så det känns som jag måste välja ngt av dessa två nu eftersom tiden är begränsad.Suck.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det känns så segt att gå på jobb just nu.Jobbar inom vården( jobbat 15 år) och bytte jobb för 1 år sedan. Jättekul i början att lära sig...
Svar
4
· Visningar
852
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva lite råd kring hur ni hade gjort i min situation. Jag har ett bra jobb, med bra lön och bra chef. Härliga kollegor och...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 733
Senast: Voeux
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 355
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp