Vilket kön?

Vilket kön?


  • Antal omröstningsdeltagare
    20

Fransensmatte

Trådstartare
Vilket kön har denna katt? Räddningskatt så därför vi är osäkra men vill bara kunna kalla den något innan veterinärbesök❤️
 

Bifogade filer

  • C977AAD5-0C17-4D40-8655-6F378A3BADFD.jpeg
    C977AAD5-0C17-4D40-8655-6F378A3BADFD.jpeg
    449,2 KB · Visningar: 214
Vilket kön har denna katt? Räddningskatt så därför vi är osäkra men vill bara kunna kalla den något innan veterinärbesök❤️
Lite otydlig bild, men jag säger hane!
Baserat mest på avståndet mellan anus och kön.
Däremellan har hanarna sina testiklar, om den är könsmogen och okastrerad kan man känna dem som små kulor. Är den väldigt ung eller kryptorchid kanske det inte finns några kulor, eller bara en.

Är den kastrerad är det "tomt" mellan anus&snopp, men ibland någon liten rest av pungpåsen.

Det är lätt att få fram penisen på katter, så tryck lite på vardera sidan om könet så märker ni om det kommer ut nåt😁. Gör det inte det är det mest sannolikt en flickkatt!
 
Gor som traktens barn gjorde med en katt som flyttade in till oss for manga ar sedan. Barnen dopte katten (och ja, det forekom vatten i den historien ocksa🙄) till George nar den var en pytte liten unge. Nar George var nastan ett ar gammal flyttade George in hos oss ... och visade sig vara gravid. 🤨
George fick heta George hela livet ... men for att uppvaga det hela doptes en av ungarna till Doris. :p
 
Vilket kön har denna katt? Räddningskatt så därför vi är osäkra men vill bara kunna kalla den något innan veterinärbesök❤️
Lite otydlig bild, men jag säger hane!
Baserat mest på avståndet mellan anus och kön.
Däremellan har hanarna sina testiklar, om den är könsmogen och okastrerad kan man känna dem som små kulor. Är den väldigt ung eller kryptorchid kanske det inte finns några kulor, eller bara en.

Är den kastrerad är det "tomt" mellan anus&snopp, men ibland någon liten rest av pungpåsen.

Det är lätt att få fram penisen på katter, så tryck lite på vardera sidan om könet så märker ni om det kommer ut nåt😁. Gör det inte det är det mest sannolikt en flickkatt!
Tack! Det är det som gör oss osäker också, avståndet känns lite längre än typiskt hos en hona men ser ut som en honas kön 😅 Försökte trycka lite och se om de kom ut något igår men ingen framgång, ska testa igen nu men annars får veterinären berätta😃 Svårt när omröstningen är 50/50 också😆
 
Gor som traktens barn gjorde med en katt som flyttade in till oss for manga ar sedan. Barnen dopte katten (och ja, det forekom vatten i den historien ocksa🙄) till George nar den var en pytte liten unge. Nar George var nastan ett ar gammal flyttade George in hos oss ... och visade sig vara gravid. 🤨
George fick heta George hela livet ... men for att uppvaga det hela doptes en av ungarna till Doris. :p
Min farmors katt fick namnet Pelle, det ändrades den dag hon fick ungar så jag minns henne som Pella.
 
Inte svar på din fråga men det är inte alltid så lätt att se vad som är vad. Jag har en katt som fick namnet Toni för det var en hane, trodde man. Men det var en hona.
 
Gor som traktens barn gjorde med en katt som flyttade in till oss for manga ar sedan. Barnen dopte katten (och ja, det forekom vatten i den historien ocksa🙄) till George nar den var en pytte liten unge. Nar George var nastan ett ar gammal flyttade George in hos oss ... och visade sig vara gravid. 🤨
George fick heta George hela livet ... men for att uppvaga det hela doptes en av ungarna till
Hona, uppochnedvända !
Hane,
Vilket kön har denna katt? Räddningskatt så därför vi är osäkra men vill bara kunna kalla den något innan veterinärbesök❤️
En till bild, försökte trycka och ingen penis, liknar en hona va?😁
 

Bifogade filer

  • 822D3CF5-ED46-444D-B1C8-737DD124DA7A.jpeg
    822D3CF5-ED46-444D-B1C8-737DD124DA7A.jpeg
    211,1 KB · Visningar: 154
Ja, nu ser det mycket mer ut som en flicka😄! Öppningen hos hanar är rund, hos honor som ett streck, och kommer det inte fram nån liten snopp så är det nog en hona.
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 674
Senast: Luff
·
Samhälle Alltså vad har vi egentligen begreppet "juridiskt kön" till? Det finns väl ingenting juridiskt som idag är knutet till just könet...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
8 171
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp