Vilket märke?

Rie

Trådstartare
Eller tillverkare - någon som vet?
Har ju en del ärva prylar som jag tänker sälja - om jag får kläm på var de kommer ifrån osv...
Inte lätta alla gånger. På en del syns det ju klart och tydligt medan det på andra är svårare , där märkena inte finns kvar.
Hur letar man på nätet när man bara har bild?

Någon som känner igen skålen och fatet?
 

Bifogade filer

  • Skå och fat.jpg
    Skå och fat.jpg
    178,2 KB · Visningar: 48
Eller tillverkare - någon som vet?
Har ju en del ärva prylar som jag tänker sälja - om jag får kläm på var de kommer ifrån osv...
Inte lätta alla gånger. På en del syns det ju klart och tydligt medan det på andra är svårare , där märkena inte finns kvar.
Hur letar man på nätet när man bara har bild?

Någon som känner igen skålen och fatet?
Vet inte om jag tycker att skålen är så lik, men fatet tyckte jag var lite likt :)
https://www.tradera.com/item/200709...ern-walther-liebenstern-walther-glas-tyskland
Jag bildgooglade, detta var typ första förslaget :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: niardasp
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp