vilket maskmedel?

Seabaz

Trådstartare
Ska köpa avmaskningsmedel idag och avmaska valpen, 12 veckor gammal.
Vilket ska man välja? Det lär ju finnas en hel del på apoteket?
Sist han avmaskades var han 8 veckor och hos uppfödaren.
 
Sv: vilket maskmedel?

Axilur tar många maskar, drontal tar bara en mask. Bra förklarat va? :D :angel:
Jag använder iallafall alltid axilur.
 
Sv: vilket maskmedel?

:D då blir det axilur

Hade tänkt fråga på apoteket annars men det öppnarinte än och jag har alldelles för lite att göra så jag frågade här nu

:bow:
 
Sv: vilket maskmedel?

jag tar också alltid axilur vet eller vad den heter. avmaskade nyligen mina 2 katter och 2 hundar. var inte så poppis. det negativa är väl att man avmaskar i 3 dar.

Någon som vet något annat medel man bara ger en gång?
 
Sv: vilket maskmedel?

Det finns nåt nytt som jag inte kommer på vad det heter. Ska vara samma effekt som axilur fast man tar en gång. Men jag tror det är dyrare.
 
Sv: vilket maskmedel?

Jag avmaskade vår 12 veckors valp förra veckan. Fick då höra av någon att axilur är för starkt för en valp och att den kan bli resistent av det. Men min väninna har haft det till sin hund sen den var valp och har aldrig haft problem man ska vara noga med doseringen bara.

Själv använde jag det uppfödaren rekomenderade och som jag hört är mycket bra och det heter welpan vet. Jag kunde välja att lägga det i maten eller ge honom det direkt i munnen och jag sprutade ner det i hans mat och han slickade sklålen som om det inte fanns nått annat än mat i den.

Jag kommer använda det vid nästa avmaskninstillfälle med sen går jag över till axilur eller en annan som jag tycker verkar bra men som jag glömt vad det heter.

Lycka till
 
Sv: vilket maskmedel?

Och jag kommer INTE att använda Axilur igen. Min hund fick världens diarré förra året, och jag fick sedan veta att många reagerar på samma sätt, och ännu värre.
Har inte avmaskat något detta år, men det börjar bli dags snart (har en vovve som mer än gärna snaskar i sig allt äckligt han hittar ;) )och jag kommer då att välja något av de andra medlen. Det finns ju några till att välja bland.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 729
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 762
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 938
Senast: nullo-modo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp