Vilket ord beskriver dig bäst i din yrkesroll?

ameo

Trådstartare
Moderator
Kan du beskriva dig själv i din yrkesroll med ett enda ord? Eller möjligen två?
Är du en ledare? Säljare? Arbetsmyra? Eller vad är du?

En person jag jobbade med tidigare kallade mig för "hjälpare" och jag insåg då att det stämmer väldigt bra. Jag har tagit med mig det till nästa yrke också, dvs det stämmer väldigt bra även i jag jobbar med idag.
 
Ett ord var svårt, engagerad och uppfostrande kanske täcker in.

Även om fostrande har en dålig klang så är det mycket av det jag gör, fostrar till unga vuxna, öppnar upp för nya tankesätt, perspektiv och förståelse för att människor är llika.
 
Kreativ och principfast, eftersom jag har två roller. Dels att utveckla produkter och sen hålla reda på att de följer alla lagar, direktiv och standarder som gäller för dem.
 
Kan du beskriva dig själv i din yrkesroll med ett enda ord? Eller möjligen två?
Är du en ledare? Säljare? Arbetsmyra? Eller vad är du?

En person jag jobbade med tidigare kallade mig för "hjälpare" och jag insåg då att det stämmer väldigt bra. Jag har tagit med mig det till nästa yrke också, dvs det stämmer väldigt bra även i jag jobbar med idag.
Avvägare kanske, mycket av mitt jobb innebär att ställa frågan "vad är viktigast just här?"
Eller generalist, vilket hänger ihop med ovanstående, jag kan lite om mycket.
Strateg funkar också, jag behöver tänka långsiktigt och övergripande och kan inte fastna i ett perspektiv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 352
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 095
Senast: __sofia__
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 754
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp