Bukefalos 25 år!

Vilket ord ger dig rysningar ?

Pilot

Trådstartare
I engelsk språkliga länder är ordet "moist" något som verkar ge obehag.
Har du något ord som ger dig associationer i liknelse med naglar på en griffeltavla?

Pilot

Trådstartare
Mys, mysa. Det kryper i mej av äckel. Vet dock inte varför
Det slog mig nu nä jag läste ditt inlägg att jag vet många "här" som verkar ha svårt för - is. Mellis, föris osv. 🤷‍♀️

Jag har inga problem med "mys", jag tycker mysfredag är ett ganska bra ord tex.
Men får uppstötningar när jag tänker på trådar på familjeforumet som hade benämningar som "myspinne".
(:yuck:)

Åh svårt! Jag stör mig nog generellt ganska mycket på folks språkbruk 🙈 Ogillar starkt när vuxna män/kvinnor refererar till sin partner/sitt kärleksintresse som "pojke/pojk" eller "flicka". Ger mig rysningar! Kvinnor gör nog detta oftare faktiskt, män är väl mer rädda att få peddo-stämpel.

Sen kan jag tycka att ord som "vårtgård" etc är fullständigt vidriga, men det är jag nog knappast ensam om? Tack och lov är det ju sällan man hör någon ta såna ord i sin mun.

Liknande trådar

Skola&Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
1 499
Kultur Jag har länge funderat över hur förlag tänker då de ger ut serier. Numera känns det som mer regel än undantag att delar av en serie...
Svar
5
· Visningar
662
Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
1 180
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fortsättning på bildtråden II
  • Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8