Vilket ord ger dig rysningar ?

Det ordet verkar ju ha språkligt försvunnit mer eller mindre, nu är det "Nude" istället för att det inte låter lika tråkigt ;)
Vilket när jag tänker efter känns lite otidsenligt att Nude fortfarande likställs med en ljust hudfärg. Nude för vem då egentligen?
Och jag har inte hört någon alls använda ordet nude för beige.
Tycker det bara är i södra Sverige någon uttalar det med ä.
Hör ordet flera gånger l veckan...
 
Fiffi för det kvinnliga könssorganet. Min pv använder det frekvent både för mina delar och sina hundars. Känns lite sådär... :cautious:
Överhuvudtaget när vuxna personer använder ord som fiffi, snoppe, snippis, snoppis och dylikt om könsdelar, när de pratar med andra vuxna människor. Särskilt utbrett bland småbarnsföräldrar som förmodligen använder det ordet när de pratar med barnet/när barnet hör men snälla, pratar ni med en vuxen person, kalla inte det manliga könsorganet för snoppe. Det finns andra, mer rumsrena ord än k*k, att använda om man vill, men snälla, inte snoppis eller snippis. Jag får krupp.

För övrigt ofta samma personer som benämner sin partner med "mamma"/"pappa" bara för att de säger det till barnet.
 
Överhuvudtaget när vuxna personer använder ord som fiffi, snoppe, snippis, snoppis och dylikt om könsdelar, när de pratar med andra vuxna människor. Särskilt utbrett bland småbarnsföräldrar som förmodligen använder det ordet när de pratar med barnet/när barnet hör men snälla, pratar ni med en vuxen person, kalla inte det manliga könsorganet för snoppe. Det finns andra, mer rumsrena ord än k*k, att använda om man vill, men snälla, inte snoppis eller snippis. Jag får krupp.

För övrigt ofta samma personer som benämner sin partner med "mamma"/"pappa" bara för att de säger det till barnet.
Skrutten och prutten?
:sneaky: :rofl:
 

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 940
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 649
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 236
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp