Vilket ord ger dig rysningar ?

Dom som använder det ordet har ofta gått ”livets hårda skola” :wtf:
Då måste jag nog säga att just det i den sammansatta meningen nedsättande fördomsfulla uttrycket om människor som ger någon slags definition av socialklass ger mig horn i pannan. oavsett från vilket håll det uttrycks från.
 
Deppigt ändå! Tänker jag, men det får man ju hoppas att du inte tycker. Tänker ändå mer praktiskt ha svårt för ordet nibbla :)
OT men - Nä, jag visar det på andra sätt och är rätt övertygad om att alla jag älskar (:wtf:) vet om det.
Har nog att göra med min uppväxt osv.

Nibbla låter förövrigt fruktansvärt och fast jag inte vet vad det betyder lägger jag till det i min lista :rofl:
 
Snacks. Vet inte varför, men det är ett ord som stör mig 🤷‍♀️

Sen alla kliniska benämningar på könsorgan och alla dess delar är verkligen genomvidriga. Slida, slidmynning, penis, analöppning. KRÄKS.
Snacks stör mig extremt mycket om det används istället för mellanmål eller ngt. Men inte alls om det är några chips o vin innan middagen. (antagligen pga ngn moraltantig idé om att snacks är chips och godis och chips och godis är inte mellanmål.)
 
'Smaska', 'smask' är ord som gör mig illamående. Definierande ordet 'cis' gör mig aggressiv. Ord som kollisar för kolhydrater, när man säger 'insta' istället för instagram, när man skriver FB och inte facebook eller flashback gör mig störtirriterad. På tal om det - när folk säger 'irro' när de menar irriterad...olja och fjädra dom!
 
Eftersom jag inte har en susning om vad det betyder så kan jag inte ha svårt för det.
Kopplar mest till orten Nibble..... Där är det ganska fint :D
Haha, jag vet inte ens om ordet finns, en försvenskning av engelskans nibble gissar jag. Han använder det typ i meningarna; vill du ha något att nibbla på? Det vore gott med ett kex att nibbla lite på osv.
Det ryser i hela kroppen!
 
Snacks. Vet inte varför, men det är ett ord som stör mig 🤷‍♀️

Sen alla kliniska benämningar på könsorgan och alla dess delar är verkligen genomvidriga. Slida, slidmynning, penis, analöppning. KRÄKS.
Jag kan toppa snacks.

SNASK. Känn på den en liten stund. HUR i hela friden lyckades någon få något gott att låta så fruktansvärt äckligt?

Ett ord som låter lika äckligt som det är, är ordet SLEM. Eller ordet GLIDSLEM. Fy fan.
 
Jag har extremt svårt för vuxna personer som förkortar ord så att det låter som en treåring har hittat på det, precis som någon skrev tidigare, mellis, föris och så vidare. Okej att det kanske är bekvämt att säga det om man själv är mitt i det med småbarn och så där, men för mig som barnlös vuxen får jag lust att slå händerna för öronen och skrika rakt ut om jag hör ett enda föris eller mellis till. Särskilt om man använder mellis mellan vuxna människor, typ på jobbet, nej om vi skulle ta och ta mellis nu?

Mys var ju ett riktigt modeord för några år sen, då störde jag ihjäl mig på det, "myser med älsklingen" på var och varannan uppdatering på sociala medier. Tycker dock det lugnat ner sig väldigt i min bekantskapskrets sista åren, så den allergireaktionen slipper jag lite mer just nu.

Håller även med om att jag får allvarliga rysningar när en vuxen person använder "min pojk" om sin partner. Till och med alternativet åt andra hållet, "gubben", känns bättre än pojk om man är över 15 år. Även om jag föredrar "min pojkvän/kille/sambo/man" eller allra helst hans namn när folk pratar om personen. Jag förstår att de tycker det låter gulligt, men nej, det är inget gulligt med en 45-årig man som kallas "pojk". Har inte direkt hört det från män om sina kvinnliga partners, där är det väl mer det extremt förutsägbara käääääääääringen som möjligen används om partnern.
 

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 885
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 646
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp