Vilket ordbehandlingsprogram?

Rosett

Trådstartare
Har på ena datorn Works och WordPad.
På den andra WordPad och Microsoft Office Starter.

WordPad funkar till en sida eller två väl? Jag har aldrig skrivit mer än så men har läst att den kraschar om man skriver för långt.

Works är väl sådär, vet inte om den heller går att skriva längre dokument i.

Office Starter, där har jag ju Word men inte alla verktyg. Har inte kommit underfund med hur den fungerar.

För några år sen använde jag Open Office men då när jag flyttade dokument från ursprungsplatsen så gick det inte att öppna dem sen eftersom de inte kunde hittas fastän jag klickade på dokumentet. :rage:

Så, har ni något tips?

Mvh från en som föredrar gamla hederliga papper och penna. :angel:
 
På min förra laptop använde jag OpenOffice (PC) och nu använder jag LibreOffice (Mac) och jag skulle nog inte vilja påstå att jag haft problem med någon av dom :)
 
Har på ena datorn Works och WordPad.
På den andra WordPad och Microsoft Office Starter.

WordPad funkar till en sida eller två väl? Jag har aldrig skrivit mer än så men har läst att den kraschar om man skriver för långt.

Works är väl sådär, vet inte om den heller går att skriva längre dokument i.

Office Starter, där har jag ju Word men inte alla verktyg. Har inte kommit underfund med hur den fungerar.

För några år sen använde jag Open Office men då när jag flyttade dokument från ursprungsplatsen så gick det inte att öppna dem sen eftersom de inte kunde hittas fastän jag klickade på dokumentet. :rage:

Så, har ni något tips?

Mvh från en som föredrar gamla hederliga papper och penna. :angel:
Jag begriper inte heller bekymret med Open Office?. Det finns ju till och med offentliga förvaltningar som använder det?

Du måste gjort något galet när du flyttade dokumenten. Jag har vid några tillfällen använt det och det har funkat precis som vilket dyrt program som helst.

Jag lägger en röst på Open Office.
 
Jag kör Open Office för mac. Har också haft problem med att jag inte kunnat öppna dokumenten, men det beror på att filändelsen ibland ramlar bort när man sparar. Lägg till .doc manuellt i dokumentnamnet samtidigt som du sparar i .doc så är det inga problem :)
 
Jag har använt Open Office jättelänge och aldrig haft några problem.
Du måste ha trasslat till det med några rättigheter på något vis.
Open Office är lätt att få tag på och lätt att hålla uppdaterat samt lätt att arbeta med.
Och finns för både Unix och Windows.
 
Jag begriper inte heller bekymret med Open Office?. Det finns ju till och med offentliga förvaltningar som använder det?

Du måste gjort något galet när du flyttade dokumenten. Jag har vid några tillfällen använt det och det har funkat precis som vilket dyrt program som helst.

Jag gjorde antingen så att jag klippte ut dokumentet och klistrade in i mappen dit den skulle, eller drog dokumentet till mappen i mapplistan till vänster om fönstret. Är det tokigt? Bilder gör jag alltid så med och det har aldrig blivit problem. :confused:
 
Jag gjorde antingen så att jag klippte ut dokumentet och klistrade in i mappen dit den skulle, eller drog dokumentet till mappen i mapplistan till vänster om fönstret. Är det tokigt? Bilder gör jag alltid så med och det har aldrig blivit problem. :confused:
Jättekonstigt? Det borde funkat klockrent.
 
OpenOffice använder jag. Aldrig haft problem. Kan se lite tokigt ut om man använder olika mallar när man skriver i Word och sparat i nyaste formatet, om man sen öppnar det med en gammal version av OpenOffice/Word annars brukar det funka felfritt.
 

Liknande trådar

J
IT & mobiler Har fått ett problem på MAC datorn som innebär att den VÄGRAR att skriva ut VISSA Word dokument! Jag har testat att skriva ut andra...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Jeeves
·
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Skuggabaldur
·
C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: cissiny
·
C
IT & mobiler Vi ville egentligen inte ha några Excel-dokument på hemsidan, men nu verkar det bli så ändå... (Lång text nedan - för den som inte...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp