Vilket sadelmärke ska jag välja??

H

happysannagirl

Har bestämt mig att sälja min jacson hopp sadel som är snygg att titta på men jag trivs inte riktigt med den. Många har mailat till mig som vill sälja sina sadlar. Ex Zaldi, Stubben, henri de rivel, wintec,jacson mm. hur är dessa märken? Ngn som är bättre eller sämre? Jag har tänkt mig att köpa en sadel kring 5000 ungufär...
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Jo, det såklart att den måste passa hästen!! Det fattar jag... men är lite osäker på vissa sadelmärken hur kvaliten är...
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Ska du köpa en sadel som ny kostar under 8000 så köp en som går att stoppa om, dom permanentstoppade lågprisadlarna är oftast inte bra. Det bästa är att köpa en begagnad kvalitetssadel som går att stoppa om, om du nu inte vill slänga ut massor med pengar på en ny sadel.... Av dom sadlar du nämt är det bara Wintec som ju är en syntetsadel som jag skulle kunna tänka mig att köpa själv, ev en nyare stübben som inte är en siegfried.....
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Av de märkena du räknade upp hade jag aldrig köpt en Jacson, Zaldi eller HdR iom att kvaliten är sådäääär eller kass och de har ofta måndagsexemplar.
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Jaså?? Jag har varit inne lite på zaldi och har fått för mig att det är ett väldigt bra märke. Prövade en zaldi för ngr år sedan och den var bara såå skön och satt jätte bra på min häst då....
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Bara för att du tycker en sadel är skön betyder inte att det är ett kvalitetsmärke. Zaldi har problem med sneda bommar, sneda bossor osv. Tycker inte heller att läderkvaliten motsvarar priset...
 
Sv: Vilket sadelmärke ska jag välja??

Bara för att du tycker en sadel är skön betyder inte att det är ett kvalitetsmärke. Zaldi har problem med sneda bommar, sneda bossor osv. Tycker inte heller att läderkvaliten motsvarar priset...

Håller med, har själv erfarenhet av zaldis måndags ex. Hade en sadel där bossorna var sneda, precis som du beskrivit, vet även andra som haft zaldisadlar med sneda bommar...... skulle nog inte köpa en zaldi idag...
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: ufot
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
889
Hästmänniskan Hej! Jag, min mamma och lillasyster har en 22 årig (riktigt pigg) C-ponny som vi "delar på". Jag och min lillasyster tävlar regelbundet...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Bass3
·
Utrustning Igår hade jag sadelutprovaren ute för att kolla av mina sadlar. Som jag redan misstänkt så låg inte allroundsadeln helt optimalt...
Svar
0
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp