Vilket salt kan jag ge?

vildros

Trådstartare
Hej! vad ska man ge för salt till hästar som behöver salt utöver saltstenen? Kan man ge salt som finns i vanliga mataffärer,eller ska man köpa speciellt salt? Kan man ge salt med jod i?

Sv: Vilket salt kan jag ge?

Billigast är granngårdens fodersalt... säljs tyvärr endast bara på säck, men å andra sidan så räcker det väldigt länge... :)

Jag ger salt UTAN jod som jag köpt på den vanliga mataffären :) finns i ganska stora påsar som räcker ett tag, till ett lågt pris.

jag ger också salt UTAN jod.
Nu har jag köpt falkörnens eller något på vanliga mat affären. Men annars köper jag kraffts i säckar.

Varför skall det vara salt utan jod? Ge gärna en uträkning av behov maxdos o tillskott från salt.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
435
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
625
Senast: Sel
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: AbCdE
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur