Vilket salt kan jag ge?

vildros

Trådstartare
Hej! vad ska man ge för salt till hästar som behöver salt utöver saltstenen? Kan man ge salt som finns i vanliga mataffärer,eller ska man köpa speciellt salt? Kan man ge salt med jod i?

Sv: Vilket salt kan jag ge?

Billigast är granngårdens fodersalt... säljs tyvärr endast bara på säck, men å andra sidan så räcker det väldigt länge... :)

L

Lonely

Jag ger salt UTAN jod som jag köpt på den vanliga mataffären :) finns i ganska stora påsar som räcker ett tag, till ett lågt pris.

F

Fjäril

jag ger också salt UTAN jod.
Nu har jag köpt falkörnens eller något på vanliga mat affären. Men annars köper jag kraffts i säckar.

Varför skall det vara salt utan jod? Ge gärna en uträkning av behov maxdos o tillskott från salt.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
810
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Hej! Ska iväg med min häst på träningsläger om två veckor och jag antar att det kommer bli varmt och svettigt, vet inte om jag ska ta...
2
Svar
32
· Visningar
1 648
Senast: Zpunk
·
Hästvård Kanske redan finns en tråd av detta men provar skapa en ny ändå. Min unghäst (4 år) som jag haft i 2 år har återkommande förstoppning...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Min häst rör inte sin saltsten, men svettas heller aldrig. Svettas lite vid ridning på sommaren när det är som allra varmast men är inte...
Svar
15
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2022
  • Försäkring
  • Hjälp att bolla ras!