Vilket salt kan jag ge?

vildros

Trådstartare
Hej! vad ska man ge för salt till hästar som behöver salt utöver saltstenen? Kan man ge salt som finns i vanliga mataffärer,eller ska man köpa speciellt salt? Kan man ge salt med jod i?
 
Sv: Vilket salt kan jag ge?

Billigast är granngårdens fodersalt... säljs tyvärr endast bara på säck, men å andra sidan så räcker det väldigt länge... :)
 
Sv: Vilket salt kan jag ge?

Jag ger salt UTAN jod som jag köpt på den vanliga mataffären :) finns i ganska stora påsar som räcker ett tag, till ett lågt pris.
 
Sv: Vilket salt kan jag ge?

jag ger också salt UTAN jod.
Nu har jag köpt falkörnens eller något på vanliga mat affären. Men annars köper jag kraffts i säckar.
 
Sv: Vilket salt kan jag ge?

Varför skall det vara salt utan jod? Ge gärna en uträkning av behov maxdos o tillskott från salt.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. En fundering nu när sommarvärmen kommit. Hur löser ni det med salt till era hästar som har betesreducerare? Min ponny får nu salt...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 165
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
1 914
Senast: Ise
·
Foder & Strö Idag släppte vi på bete och trots att det har sina fördelar innebär det också att det blir betydligt svårare att få i hästen sina...
2
Svar
27
· Visningar
2 366
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp