Vilket stall?

Magica

Trådstartare
Vilket stall ska jag välja?

Idag står jag på en anläggning nära en stor stad. Vilket gör att ridvägarna är rätt så trista, finns en hel del rundor men ingen skog! Och det saknar jag mycket. Man får rida längs med vägar och cykelvägar mm. Över lite läskiga broar ;)
Det som ingår här är:
Stora! hagar med hästkompisar
fri tillgång på analyserat hösilage i hagen + fri tillgång inne
Stor box
Täckesbyten
Stort ljust stall med spolspilta med varm och kallvatten
Sadelkammare där dock det mesta möglar vid denna årstiden :(
Fri tillgång på halm
Fri tillgång på krafftfoder
Finns sommarbete
Foderkammare. Dock får man asa ner halm och hö från loftet
Alla utsläpp mån - fre ingår. Dessa kan man dock utföra mot billigare stallhyra
Man har en dag varannan v insläpp. En helg var 10e helg
Ridbana 20*40 med belysning
Tvättmaskin

Betalar 2300 kr i månaden

Det stall jag velar mellan är:
ett par km längre ifrån stan med MASSOR av skog!!! Massor av ridvägar :D
Stort ridhus!
Stor utebana!
Kallhyra där alla utsläpp och insläpp mån - lördag ingår. man är 2 som delar på söndagarna, antingen tillsammans eller varannan v. Då är det utsläpp + iordningställande av foder
Möjlighet till box inne eller utebox.
Inga täckesbyten
Små hagar där de går ensamma men bredvid varandra
4 fodringar per dag med bra intervaller
Bra hösilage som köpes till bra pris
Spån som också köpes till bra pris
Krafftfoder köpes själv
Bara 3 personer i stallet, vilket kan vara bra
Ingen spospilta
Bra sadelkammare och bra foderrum med mkt förvaringsplats.
Nära till spån och hösilaget

Blir ca 2400 kr i månaden med det jag behöver i foder och spån väg

Hjälp?
 
Sv: Vilket stall?

Beror på. Jag har haft hästar som inte funkar i små hagar, där hade stall 2 gått helt bort. Klarar hästen och ens eget samvete små hagar utan kompisar, då verkar i alla fall på pappret stall 2 bra.
 
Sv: Vilket stall?

Min funkar med både och. I stora hagar blir han lätt "hackkyckling" och får inte komma åt att äta. Han skadar sig och drar av skor till höger och vänster. Han är lite "känslig".

Så han hade nog funkat bra i mindre hage, är ju så att han kan galoppera i den så den är inte så liten. dock är det väl mer att han tycker det är tradigt. men hästarna går precis intill varandra. och han skulle få äta sin mat ifred
 
Sv: Vilket stall?

Fast hackkyckling har ju inget med storleken på hagen att göra, mer med antalet hästar och flocksammansättningen.
 
Sv: Vilket stall?

ja det är det jag menar. men han har svårt att gå med många hästar, det är det jag menar med stora hagar (uttryckte mig oklart). funkar bättre med en eller själv ur den synpunkten.
 
Sv: Vilket stall?

Jag har tackat nej till stall nr 2. står kvar en tid till i nuvarande. letar runt lite efter stall i närheten av skog mm
 
Sv: Vilket stall?

Det borde väl finnas lite att välja på? Vet inte riktigt var du står nu ( inbillar mig att vi bor vid samma stad) men jag tycker jag sett en hel del annonser. Vad är viktigast, skog eller ridhus?
 
Sv: Vilket stall?

Skog absolut! Ridhus är ett +. men inget nödvändigt. dock en upplyst ridbana isåfall. Jo finns en del men då jag har ett jobb där jag far runt i hela kommunen och jobbar dagligen (olika delar va kommunen från dag till dag) så vill jag ha det max 1 mil från där jag bor. och då är där inte så mkt att välja på längre.

Bor i den dära stan som börjar på K och slutar på Stad ;) Högt upp i Skåne :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilket stall?

Samma som mig då :)

Vet ett ställe med ridhus ganska nära mig, relativt stor anläggning, men där får man inte rida i skogen (som är jättefin och ligger nära) så det är ju ett stort minus. Likadant vet jag ett ställe utanför Vä som har fint ridhus, okej ridvägar, men inte superspännande. I N Åsum finns ett stall som jag sett annonserat, med ridbana och sen väldigt nära till A3 som har toppenridvägar...

Men svårt, man vet vad man har, men inte vad man får.
 
Sv: Vilket stall?

Ja alla ute på annons är för långt iväg för att det ska funka med jobb mm tidsmässigt. Jag ska stå kvar i nuvarande nu tills det ev dyker upp nåt bättre. Nuvarande har allt jag vill ha utom skogen då :(
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 852
Senast: Sorgsen
·
  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Tulle_2022
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 407
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp