Vilket täcke skulle ni säga?

aramis

Trådstartare
Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta.

Det ska vara regntätt.
Runt 50g foder
Finnas avtagbar hals
Blankt innefoder (mot pälsen)
BRA passform till normalbyggt halvblod som lätt får skav.
Hållbart!

Horewear passar bra och ligger still bra på henne, MEN jag vill inte ha deras svanssnörelösning.
Jag vill ha svansknäppe som man sätter runt låren, som dom inte bajsar och kissar på.

Såg Avalanche combo regntäcke på Ho*ze, någon som har detta? står att det är ett tunt polyesterfoder. Hur är kvaliten och passformen??

Vilket täcke skulle ni köpa om ni skulle ha ett nytt?

 
Trinity 50 g som finns på Hööks. :up:
Låg perfekt på min förra häst, ett halvblod, och även på min nuvarande PRE. Finns både svansrem och bensnören så det är bara att välja vad du vill ha.
 
Ah, bläddrade förbi detta då jag trodde det var enbart halvhals, ser nu att det är halvhals och fästa för hals. Det låter ju toppen!
Hur upplever du hållbarheten på detta? :)
 
Ah, bläddrade förbi detta då jag trodde det var enbart halvhals, ser nu att det är halvhals och fästa för hals. Det låter ju toppen!
Hur upplever du hållbarheten på detta? :)

Hållbarheten är excellent (om man bortser från taskiga hagkompisar). Ett av standardtäckena till min Fröken och det höll i 4 säsonger (och kanske mer, det är inte äldre... än).

Dock... täcket är APTUNGT. Speciellt om man jämför med horseware. Passformen fram kan vara lite så-så på vissa modeller av häst och linerna passar inte alltid till 100%. Dessutom har de blivit dyra i klass med horseware.

Du kan ju köpa D-ringar och fästa i fästet till maggjorden (det gjorde en kompis) om du vill ha bensnören på horseware täcke i stället för svanssnöre.
 
Ah, bläddrade förbi detta då jag trodde det var enbart halvhals, ser nu att det är halvhals och fästa för hals. Det låter ju toppen!
Hur upplever du hållbarheten på detta? :)

Min häst och hennes hagkompis rör inte varandras täcken så de två hon har (50 och 100 g) ser ut som nya efter ett antal månaders användning. 😁 Min PRE har ju lång man och hon får inget skav på den av den halvhöga halsen. 👍

Min förra häst var en jävel på att äta täcken och lyckades slita av hela ryggremsan på kompisens täcke, min häst kunde knappt galoppera på två veckor för han hade så ont i nacken och ryggen efteråt. :o

Jag gillar att den lösa halsen går ner så pass långt mot manken så att det inte blir en glipa mellan täcket och halsen.
 
Kan tipsa om Premier Equines Titan med 40 g foder. Har både svansrem och bensnören så man kan välja vilket man vill använda. Passformen är kanon och kvaliteten motsvarar Horsewares Rambotäcken. Givetvis blankt innerfoder. Finns hals till, och går även att komplettera med liners om man vill.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst behöver av hälsoskäl vara täckt över ryggen vid risk för regn. Han fick fairfields flugtäcke med regnrygg förra året och det...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Ace
·
Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 364
Senast: mackan
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 291
Senast: Camigween
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp