Vilket tyg letar jag efter?

morningmist

Trådstartare
Jag har ett par gamla ridbyxor med någon typ av fuskmocka som nu har gett upp, det har slitits eller liksom "vittrat" sönder vid knäna. Byxorna är som helskodda men det är enbart denna fuskmocka på baksidan, alltså inte dubbelt med byxtyg + fuskmocka. Jag tänker sprätta bort fuskmockan och sy i nytt. Men jag hittar inget bra material, kan någon tipsa om vad jag ska leta efter och var? Tänkte mig först alcantara men verkar vara svårt att hitta. Det enda jag hittat efter mycket letande var ganska tunt och inte så slitstarkt. Finns ju möbeltyger i fuskmocka men det är nog inte så lämpligt eftersom de jag sett har som ett "nät" på baksidan. Någon som vet på råd?
 
Daewoo hade jag faktiskt inte hört talas om så jag googlade och fann även Clarino vilket jag däremot känner igen. Det är nog något av dessa material jag söker! Men vidare googling för att hitta butiker som säljer Daewoo eller Clarino gav noll utdelning...
 

Liknande trådar

E
Utrustning Som sagt så letar jag efter ett par nya helskodda ridbyxor med mjuk skoning. Har några sen tidigare men där är skoningen stel och...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Elina8
·
J
Hästvård Jag är en väldigt beskyddande hästälskande person som ska köpa min första egna häst... MEN jag har även ett väldigt starkt samvete och...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Jollyembla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp