Vill ATG och STC ta död på sporten?

Bättre rykte!!
Travsporten har så jävla dåligt rykte!
Det sägs att ALLA misshandlar sina hästar!
Så... Bättre rykte är det rätta medicinen,
och då krävs det att kunnigt folk går ut med vad travsporten verkligen handlar om!
Tycker jag! :D
 
Sv: Vill ATG och STC ta död på sporten?

Ingen har väl undgått att läsa om de nya nerskärningarna inom travsporten?! Och att vi här uppe drabbas hårdast var väl inte heller någon direkt överraskning. Jag förstår inte hur de tänker, tror de att kvaliten på hästarna i loppen ska förbättras i och med färre tävlingsdagar/år?

Det är ju nog svårt att komma med i loppen som det är nu och med ännu färre tävlingsdagar kommer det ju inte direkt att bli lättare. 1000 poäng kommer väl knappt att räcka för att komma med. Jag tycker det är helt sjukt att vi här uppe dessutom har så låga prispengar i loppen när standarden på hästarna är väldigt bra. I lägsta klassen måste hästarna kunna 17-18tider och då kör de om 12000 i första pris. Våra tvååringslopp vinner de på 19 och fortfarande bara 12000???!!!

Jag citerar O A Lindqvist väl valda ord i lokaltidningen: "Det ända Dockered gjort för svensk travsport är att torka gravlaxsås från munnen" :rofl: . Det sitter på tok för många höjdare i hästsportens hus och gratisäter, varför inte börja nerskärningarna där!

Vi som hästägare och tränare borde verkligen göra något åt detta, det verkar som om vi lider i det tysta och inte törs säga eller göra något.
mvh jesse

Tänk så det har blivit numera :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp