Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart
 

Kanske en konstig fråga men jag ritade denhär och först tänkte jag bara rita för mig själv liksom men nu vet jag inte om jag kanske vill ta med den och visa till psykologen imorgon. Men jag vet inte för JAG tycker att den förklarar ganska mycket men kanske är bara för jag vet ju vad som händer i mitt huvud liksom. Så för mig är det jätte tydligt men vet inte om andra skulle tycka det så tänkte bara kolla vad ni tror om hon skulle fatta om jag visade denhär?
 

Bifogade filer

  • IMG_20211026_065500188~2.jpg
    IMG_20211026_065500188~2.jpg
    249,3 KB · Visningar: 173
Kanske en konstig fråga men jag ritade denhär och först tänkte jag bara rita för mig själv liksom men nu vet jag inte om jag kanske vill ta med den och visa till psykologen imorgon. Men jag vet inte för JAG tycker att den förklarar ganska mycket men kanske är bara för jag vet ju vad som händer i mitt huvud liksom. Så för mig är det jätte tydligt men vet inte om andra skulle tycka det så tänkte bara kolla vad ni tror om hon skulle fatta om jag visade denhär?
Ta med den, tycker den är tydlig!
 
Kanske en konstig fråga men jag ritade denhär och först tänkte jag bara rita för mig själv liksom men nu vet jag inte om jag kanske vill ta med den och visa till psykologen imorgon. Men jag vet inte för JAG tycker att den förklarar ganska mycket men kanske är bara för jag vet ju vad som händer i mitt huvud liksom. Så för mig är det jätte tydligt men vet inte om andra skulle tycka det så tänkte bara kolla vad ni tror om hon skulle fatta om jag visade denhär?
Du uttrycker dig så fint i dina bilder. Någon dag i framtiden kanske det är du som undervisar läkare och psykologer i hur det är att vara sjuk så som du är nu, hur det känns och hur de kan hjälpa till. Tycker du ska visa den, så hon ser hur du har det. Kanske kan ni prata lite om hur det känns och så.

Här får du lite ljus i mörkret. Kram på dig. :heart

1635233436658.jpeg
 
Kanske en konstig fråga men jag ritade denhär och först tänkte jag bara rita för mig själv liksom men nu vet jag inte om jag kanske vill ta med den och visa till psykologen imorgon. Men jag vet inte för JAG tycker att den förklarar ganska mycket men kanske är bara för jag vet ju vad som händer i mitt huvud liksom. Så för mig är det jätte tydligt men vet inte om andra skulle tycka det så tänkte bara kolla vad ni tror om hon skulle fatta om jag visade denhär?
Jag tycker också den är tydlig och tror det är en jättebra idé att ta med den till psykologen!
 
Jag tycker också att det var en väldigt tydlig bild med mycket känsla (jag började gråta när jag såg den). Du är verkligen bra på att uttrycka dig i bild.
 
Vill bara skriva om en sak. Och vet att det kanske kommer låta som att jag skriver det för att andra ska säga mot men det är INTE så. Utan vill bara få ut hur det känns liksom så ni behöver inte säga att jag har fel om det.
Men ja iallafall så är det om detdär jag gjorde förra veckan som mamma skrev och berättade. Som jag ville att hon skulle så menar inte att det var dåligt heller. Men bara att det känns så konstigt. Alltså själva att se det och det handlar om MIG liksom. Och se hur många som har svarat på det och även läser här och svarar och allt möjligt. Så känns det så konstigt att så många bryr sig så mycket så dom tar av sin tid och skriver till mig. Typ som det känns som att jag bara är äcklig och dum och inte värd det alls utan som att jag luras så ni tror att jag är bättre eller mer värd att bry sig eller hur jag ska förklara. Fast att jag inte är det.
Och somsagt så jag vet att det kanske inte ÄR så alla tänker men är iallafall så det KÄNNS.
 
Vill bara skriva om en sak. Och vet att det kanske kommer låta som att jag skriver det för att andra ska säga mot men det är INTE så. Utan vill bara få ut hur det känns liksom så ni behöver inte säga att jag har fel om det.
Men ja iallafall så är det om detdär jag gjorde förra veckan som mamma skrev och berättade. Som jag ville att hon skulle så menar inte att det var dåligt heller. Men bara att det känns så konstigt. Alltså själva att se det och det handlar om MIG liksom. Och se hur många som har svarat på det och även läser här och svarar och allt möjligt. Så känns det så konstigt att så många bryr sig så mycket så dom tar av sin tid och skriver till mig. Typ som det känns som att jag bara är äcklig och dum och inte värd det alls utan som att jag luras så ni tror att jag är bättre eller mer värd att bry sig eller hur jag ska förklara. Fast att jag inte är det.
Och somsagt så jag vet att det kanske inte ÄR så alla tänker men är iallafall så det KÄNNS.
Det är toppen att du sätter ord och bild på hur det känns och hur du tänker. Det är jättebra. Det gör att du kommer att förstå både dig själv och andra och allt omkring mer och mer allt eftersom du funderar. Samtidigt som vi får lära känna dig alltmer. :heart

Det måste kännas jättekonstigt nu, det förstår jag. När någon är sjuk så som du är nu och har varit med om otäcka saker, så blir det lätt att det känns som att den är värdelös och äcklig och dum och allt sånt. Efterhand som du mår bättre så kommer du kunna se på dig själv mer så som vi gör. Du är en toppenfin tjej.

Du passar jättebra in här hos oss på buke och jag ser fram emot att ha dig hos oss här länge och få prata om allt och inget, så som vi gör här. :heart
 
Oj förlåt :heartDet var såklart inte meningen att nån skulle bli ledsen eller så av bilden!
Nej, det var en sådan BRA beskrivning!
Och jag känner med dig som har det jobbigt.
Det är ABSOLUT INTE något som du ska be om ursäkt för!!!
Att gråta/glädjas/känna MED andra och för andra hör till det FINASTE med att vara människa.
Jag skulle ALDRIG vilja ha det annorlunda och jag är TACKSAM för att du delar med dig.
Förlåt MIG för att jag var otydlig med det. :heart :heart :heart
 
Vill bara skriva om en sak. Och vet att det kanske kommer låta som att jag skriver det för att andra ska säga mot men det är INTE så. Utan vill bara få ut hur det känns liksom så ni behöver inte säga att jag har fel om det.
Men ja iallafall så är det om detdär jag gjorde förra veckan som mamma skrev och berättade. Som jag ville att hon skulle så menar inte att det var dåligt heller. Men bara att det känns så konstigt. Alltså själva att se det och det handlar om MIG liksom. Och se hur många som har svarat på det och även läser här och svarar och allt möjligt. Så känns det så konstigt att så många bryr sig så mycket så dom tar av sin tid och skriver till mig. Typ som det känns som att jag bara är äcklig och dum och inte värd det alls utan som att jag luras så ni tror att jag är bättre eller mer värd att bry sig eller hur jag ska förklara. Fast att jag inte är det.
Och somsagt så jag vet att det kanske inte ÄR så alla tänker men är iallafall så det KÄNNS.

Menar inte alls att du har fel, och skriver inte detta för att säga emot.

Du är en otroligt fin människa och det skiner igenom av vad du skriver. Och du skriver ju "rakt från hjärtat" eller hur? Det känns åtminstonde inte som att du låtsas vara "bra" för att vi ska gilla dig, du skriver vad du tycker och hur du mår, oavsett om det är dåligt, säger emot oss ibland, och vi gillar dig ändå - eller kanske snarare just därför!

Jag personligen är iaf helt säker på att jag även skulle gilla dig IRL om vi träffades. Och även om du av någon anledning skulle sluta skriva nu och sedan dyka upp igen om säg 20-30 år, så skulle jag fortfarande bry mig om dig och hur du mår. :heart :)
 
Vill bara skriva om en sak. Och vet att det kanske kommer låta som att jag skriver det för att andra ska säga mot men det är INTE så. Utan vill bara få ut hur det känns liksom så ni behöver inte säga att jag har fel om det.
Men ja iallafall så är det om detdär jag gjorde förra veckan som mamma skrev och berättade. Som jag ville att hon skulle så menar inte att det var dåligt heller. Men bara att det känns så konstigt. Alltså själva att se det och det handlar om MIG liksom. Och se hur många som har svarat på det och även läser här och svarar och allt möjligt. Så känns det så konstigt att så många bryr sig så mycket så dom tar av sin tid och skriver till mig. Typ som det känns som att jag bara är äcklig och dum och inte värd det alls utan som att jag luras så ni tror att jag är bättre eller mer värd att bry sig eller hur jag ska förklara. Fast att jag inte är det.
Och somsagt så jag vet att det kanske inte ÄR så alla tänker men är iallafall så det KÄNNS.
Jag har inte svarat nu utan bara gillat etc sedan du kom tillbaks. Jag har haft lite för mkt annat i mitt liv för att kunna skriva här.
Men jag har sett att du är tillbaks och blev VÄLDIGT glad av det. Och vill att du ska veta det.

Jag förstår den där overklighetskänslan. Det är inte helt ovanligt vid traumatiska händelser. Jag har själv känt så förr.
Och det är en jättemärklig känsla som är mycket svår att förklara. Och jag har också känt att jag inte förtjänar hjälp, stöd, omtanke etc. Så jag fattar känslan. Och den är väldigt tung att bära på. Så det är jättebra att du kan prata om det och slippa bära den helt själv. :heart
 
Egentligen har jag inget viktigt att skriva nu men vill bara skriva nånting. Men ja det har ju ändå känts lite mera okej sen söndag ungefär. Alltså inte bra men inte LIKA jobbigt som innan. Men nu idag har det bara känts mer och mer jobbigt med typ allt så nu är det skit jobbigt. Så massa ångest massa overklighets känslor massa typ sådär så allt känns så onödigt på nåt sätt. Och massa dåliga tankar men liksom inte att jag tänker göra nåt sånt men bara att dom tankarna ÄR där helatiden.
Och vet att förut tyckte jag det var jobbigt att jag aldrig kunde sova men nu är det skit jobbigt att jag ALLTID är jätte trött så kan sova typ helatiden. Och det är också jätte jobbigt.
Men vet inte vad jag vill med dethär utan vill väl bara skriva lite liksom.
 
Egentligen har jag inget viktigt att skriva nu men vill bara skriva nånting. Men ja det har ju ändå känts lite mera okej sen söndag ungefär. Alltså inte bra men inte LIKA jobbigt som innan. Men nu idag har det bara känts mer och mer jobbigt med typ allt så nu är det skit jobbigt. Så massa ångest massa overklighets känslor massa typ sådär så allt känns så onödigt på nåt sätt. Och massa dåliga tankar men liksom inte att jag tänker göra nåt sånt men bara att dom tankarna ÄR där helatiden.
Och vet att förut tyckte jag det var jobbigt att jag aldrig kunde sova men nu är det skit jobbigt att jag ALLTID är jätte trött så kan sova typ helatiden. Och det är också jätte jobbigt.
Men vet inte vad jag vill med dethär utan vill väl bara skriva lite liksom.
Känns det ok med psykologen i morron? Kram. :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 185
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: zuli
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 366
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp