vill bli jockey..

M

Marri

Jag vill bli jockey men är för lång och för tung..någon som känner likadan`? :bump: :bump: :bump:
 
Nä, jag skulle aldrig våga bli jockey, är alldeles för feg. Har nog inte rätt storlek heller.
 
Förresten, vad "ska" man ha för "storlek" för att bli jockey? Vad går egentligen gränserna för en tjej?
 
Du kan fortfarande träna hästar utanför banan. Och så har du ju flera snabba alternativ tex. fältävlan,distansritt,trav och steepleesh (eller hur det nu stavas) :idea:
 
Jag tycker du är skit modig som vill göra det livsfarliga. :eek:
 
det är ju jättekul! :) otroligt härligt när det går så fort så man får farttårar... :love: :)
 
jaaa!
jag e då inte för lång inte! men för tung!

jag väger ca 70 kg. men folk gissar typ 50kg! måsta ha väldigt tung benstomme eller nåt...
så jag kan ju banta men jag tror inte jag mår bra om jag går ner 20kg. ser iallafall inte bra ut!
 
men kan man inte utbilda sig till jockey och bara rida sina egna hästar? eller måste man rida typ 8367632126lopp om året bara för att ha sin licens?
om man väger typ 80kg eller nått kan man väl ändå rida löp? för det finns väl ingen "maxvikt"? (iof skulle nog ingen vilja anställa en sån jockey men ändå!)
 
Varför inte bli amatörtränare? Då får du ju rida dina egna hästar på tävling. Finns nog inte någon som vill använda en jockey som väger 80 kg, vill inte låta nedlåtande men så är det.
Håller själv på att utbilda mig till amatörtränare, har bara ett steg kvar sen är det färdigt, givietvis måste man klara av det teoretiska provet och ridprovet innan.
 
vill juh oxå bli jockey men ä för tung men ja tror att man kan bli amatör tränare för då får man väga upp till 70kg iaf så d går felet mä mej ä väl att ja snart är för lång för att rida galopp löp :( men men d ä jefla kul att galoppa även om d bara har vart på min travare hemma på stubb åkrarna i 190 km/h haha... men satsa på amatör jockey d går juh alltid =) :D
 
a.. okej :) men vad ska man göra när man är amatörtränare då? mer än att träna sina egna hästar? pappersarbbete?
hur blir man det?
 
Förstår inte riktigt vad du menar? Vadå göra mer än att träna sina hästar? Det finns en hel del regler och saker att hålla reda på, exempelvis ska du varje månad skicka in papper om vilka hästar du har i träning, om någon kastrerats mm mm. Det innebär ju alltid ett ansvar att ta hand om hästar, oavsett om det är galoppörer eller ridhästar.
 
jo men det va som du "tolkade" det.. *dålig att förklara*

är det en jättestor nackdel att vara 168cm lång om man tävlar galopp?
 
Nej, det är ingen "jättestor nackdel" att vara 168 cm lång om man tävlar galopp. Så länge du klarar att krypa ihop över hästen och inte får ngr problem med vikterna så spelar det ingen roll hur lång du är.
 
Håller med tidigare inlägg, klarar du bara av att krypa ihop spelar längden ingen roll. Det gäller att ha bra balans och vara uthållig, för det är ganska krävande att rida så. Men ack så roligt!
 
Jag är 167 cm lång och väger typ 62 kilo, s jag är för stor, jag får nöja mig med att storma fram på halvbloden på klubben :) men jag skulle gärna vilja pröva på ett riktigt fullblod på galoppbanan!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
919
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
13 295
Senast: Krålus
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
98
Utrustning Jag har börjat kolla på ny hjälm för terränghoppning. Tidigare hade jag en CO J3, men hur jag än letar runt verkar de inte säljas i...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Cinzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp