Bukefalos 28 år!

Vill byta barnmorska

Status
Stängd för vidare inlägg.

Indyhope

Trådstartare
I maj blev jag gravid, men fick sedan missfall i juli. Då hade jag redan skrivit in mig hos barnmorskan, men jag kände inte att vi sände på samma våglängd riktigt. Vet inte om jag var nojig eller inte, men jag tyckte att hon ställde lite konstiga frågor och att hon sedan värderade svaren negativt.

Storyn är den att det är rätt stor åldersskillnad mellan mig och min sambo. När vi kom dit, så blev hon väl lite förvånad kanske, inte vet jag. Hon började fråga hur länge vi hade varit tillsammans och jag svarade då att vi hade känt varandra i flera år, blivit tillsammans för 1½ år sedan (då) och att vi hade bott ihop i tre månader. Det tyckte hon var för lite för att skaffa barn (herregud, min kompis blev med barn efter att ha varit ihop i två veckor med sin kille - undrar vad hon hade sagt till henne). Hon sa det visserligen inte uttryckligen, men hon sa så här "Det är inte alls lång tid! Har ni verkligen tänkt igenom detta ordentligt??". Precis som om man inte skulle ha gjort det när man kommer dit. Annars hade jag väl åkt till abortkliniken istället. Jaja, jag vet inte, kanske jag som tolkar fel?? Kan någon klok bukemänniska spekulera lite?! :)

Hur som helst, så är jag med barn igen nu och jag är väl i cirka vecka 11 och jag har inte ringt MVC än pga att jag inte vill gå till den här barnmorskan igen. Och på min vårdcentral finns det bara två och enligt ryktet är den andra värre... :crazy: Måste man gå till sin närmaste vårdcentral eller hur är det egentligen?? En gång ringde jag till en annan vårdcentral i ett annat ärende, men de höll på att bli oxtokiga för att jag inte ringde till "min" vårdcentral och beordrade mig att genast göra det. Men det kanske är olika i olika kommuner??

Tacksam för råd och hjälp. :)
 
Sv: Vill byta barnmorska

Glömde skriva också att när jag ringde och sa att jag hade fått missfall så sa hon att "Ja, men jag vet ju att ni inte hade planerat detta, så du får försöka trösta dig med det istället". Fattade inte vad hon menade riktigt, för vi hade uttryckligen talat om att detta barn var väldigt välplanerat. Lyssnade hon inte då?? :crazy:
 
Sv: Vill byta barnmorska

Just barnmorskan är det ju viktigt att man känner förtroende för så kolla om det är flera BM som jobbar på samma ställe. Där jag bor så är det fyra olika, de är egentligen knutna till sina vårdcentraler men det är inga problem att byta om man har ett någorlunda vettigt skäl, att man inte känner sig på samma våglängd är absolut gilitigt skäl. För som min BM säger, det är inte säkert att det är något fel på någon av personerna egentligen men man passar inte ihop.
Jag hade turen att få en underbar BM som jag kunde prata och fråga om allt.
 
Sv: Vill byta barnmorska

Men fy :eek: - jag har full förståelse för att du inte vill gå till henne igen... Nej man måste inte gå till sin närmsta MVC. Jag valde en annan för att jag tyckte det verkade trivsammare där, och jag har en jättehärlig barnmorska. Man träffar ju faktiskt sin barnmorska ganska mycket under den här tiden så man ska absolut inte vara mesig och nöja sig med någon man inte tycker om. DU behöver inte motivera varför du vill byta.

Så gå någon annanstans om du har möjlighet till det! Lycka till, och grattis!
 
Sv: Vill byta barnmorska

Jag har för mig att man får åka ngn annanstans om man vill , privatklinik kan man alltid välja om man har råd :eek:
Annars får du väl flytta eller skriva dig nån annanstans om det är riktigt illa..
Undrar varför människan jobbar som barnmorska? :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 369
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 014
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 193
Senast: mars
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 963
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp