Vill du hjälpa till-bortsprungen hund

Jag bor 5 min med bil från Bromma ungefär, eller 15 min med tunnelbanan.

Men jag förstår inte hur man skulle hjälpa till? Åka ut dit och leta eller..?
 
Enklast är väl att maila tjejen och se om de vill ha hjälp på något sätt annars var det väl mer att hålla ögonen öppna när man är ute och går. Så att de kan lokalisera vart hunden är för eventuell infångning.
 
min kompis har letat varje dag och dom har sett den men inte fått tag i den. ska testa nån dag jag oxå
 
nej de har inte hittat Liffey. Idag skulle de söka med eftersökshundar och enligt den som såg henne sist är hon mycket svag nu.
 
Ja jisses, nog hade jag kunnat komma och trampa omkring lite med mina hundar... Spårutbildad är ju den äldre, men bara på älg och människa :crazy: iofs så spårar båda hundarna allt som går att spåra...

Skolan tisdag och onsdag, sen är jag ledig resten av veckan. Bebben, är du på? ;)
 
Gode gud, gör så att de hittar Liffey nu! de har gjort en fälla med en massa godsaker, där de har vakter som byter av varandra, hoppas hoppas hon hittar dit innan det är försent :( :( de behöver folk som kan hjälpa till att leta, jag har mobilnummren till några av dom som leder det. :( :(
 
fy vad hemskt...en av mina försvann ju i november förra året...har fortfarande inte hittat honom, inte hört eller sett varken hund eller ev kvarlevor(ingen jakthund)
Jag lider verkligen med dessa människor, för jag har fortfarande inte släppt min hund.....kollar och tänker på honom varje dag....dom första 3-4 månaderna så letade jag minst 8 timmar dagligen....det är så hemskt att det går inte att beskriva :(
 
Hoppas ni kommer på den.......finns det inget överkört rådjur eller liknande som man kan binda fast i ett träd??( dött såklart)...då måste ju hunden återkomma, eller stå och grilla eller koka nåt ätbart så dofterna riktigt osar vida omkring....är den hungrig är den garanterat där...
 
Hur gick det till och hur mår hon??
Har tänkt mkt på henne men vi bor ju på Västkusten, lite långt bort för att hjälpa till.
 
För att citera ett inlägg på ett annat hundforum ang hur hon mår: Nu ligger Liffey på sin mjuka bädd i ett av sovrummen och sover, hon är mycket mager och trött, öm i fötterna och haltar på ett framben, hade en massa fästingar och lite skabb på bakbenen men verkar trots allt vara i bättre form än vad vi trott. Hon är inte rädd för oss, och njuter av alla kramar och pussar och allt kel hon fick i bilen på väg hem. vet inte om jag fick ta texten men men om du orkar och vill så kan Du läsa denna historia på http://vovve.net/Rastplatsen/start.asp om du blir medlem! De hade lagt en massa godsaker i en trapp av vad jag kunde förstå och hon var väl så hungrig att hon gick in där och då smög de fram och stängde dörren! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
1 984
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp