Vill du veta om någon snackar skit om dig?

MM

Trådstartare
Räcker med ett ja eller nej på frågan. Vill du att din vän berättar för dig om hen hör vad som sägs om dig?
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Kan tyvärr inte svara ja eller nej på den frågan. Är det i stil med "gud vad zassoo är jobbig när hon snackar om sina jäkla katter, tror hon verkligen att någon bryr sig?!" så nä, det klarar jag mig utan ;) Men om någon sprider falska rykten eller liknande, då vill jag veta för att kunna dementera/försvara mig.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

nej det vill jag inte, det jag inte vet har jag inte ont av.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Det är inte som det exemplet Zassoo tar upp, tyvärr.

Känner mig kluven. Skulle själv vilja veta, men vill inte såra någon med att berätta vad andra säger även om personen delvis är medveten om det redan. Innan pratades det på nätet, nu pratas det öppet bland andra. Det håller på att spridas med andra ord. Även om inget namn nämns så vet alla vem det handlar om.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja det vill jag, för att jag vill veta vilka som har anledning att göra det för jag vill inte umgås med sådana människor och dels för att jag så nyfiken och tycker inte om att inte få veta saker! Och så vill man ju veta om det stämmer eller inte, att folk inte gillar mig bryr jag mig inte om, det är deras problem men om det är falska rykten som sprids vill man ju stoppa det.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja. Det var inte så länge sen fyra personer som jag räknade som vänner tyckte det var okej att säga väldigt elaka saker om mig bakom min rygg. Är väldigt glad att en femte person råkade höra vad de sa och talade om det för mig, så jag kunde välja att bryta med dem.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Det beror ju väldigt mycket vad handlar om och vilken situation det är, som några andra redan sagt. Om det är något personligt som jag berättat i förtroende som är ute och cirkulerar skulle jag nog vilja veta för att kunna förbereda mig och ha en chans att förklara mig. Skulle nog också vilja veta om någon jag litar på går runt och snackar bakom ryggen på mig, för jag vill hellre konfrontera folk än att det ska spekuleras och hej och hå.

Små skitsaker som folk stör sig på men som liksom bara är en del av min personlighet behöver jag däremot inte ha reda på.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja, om det är ngn person som står mig nära, nej om det är ngn random person eller ytlig bekant.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja, om jag vet att personen som berättade tydligt visade dem/den som snackade skit att det inte var okej. Finns inget värre än att först hålla med/sitta tyst när folk snackar och sen komma springande.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Det kan jag hålla med om. I mitt fall så valde jag att bara slänga in en kommentar typ "ja, det är tråkigt". Vill inte bli indragen i något drama men tycker personen det handlar om har rätt att veta så hen får försvara sig mot snacket. Hela den här skiten skapar dålig stämning känner jag. Å jag är mitt i mellan eftersom jag inte har något emot någon.
Samtidigt är jag mer vän med den det pratas om än dom andra.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Är skitsnacket inte sant förväntar jag att min vän säger ifrån och berättar för mig om att det snackats skit.

Är det sant så är det väl inget att göra, då kvittar det om jag får veta eller inte.

Men jag skulle vilja veta mest för det är som Blåbäret säger - kan bli roligt. Jag har fått höra en del i mitt liv och det har varit underhållande hur folk har trott saker om mig utan att ens ha försökt lära känna mig.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja.

Jag resonerar som Zassoo.
Fast jag vill hellre höra allt än inget.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 061
Senast: mars
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 084
Senast: Inte_Ung
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 473
Senast: förvirrad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp