Vill ej gå framåt i vagn pga osäkerhet hjälp

Travhästen123

Trådstartare
Hej!
Jag har en 3 årig travare.
Hon är en väldigt trevlig individ men så fort vi ska ut och träna blir hon osäker och vill inte gå framåt om jag går/sitter bakom.
Det känns som att hon är väldigt osäker och rädd av sig. Hon blir skrämd av minsta lilla.

Så jag behöver tips. Hur skulle ni göra för att få henne att gå framåt och inte bli rädd för allt?
 
Är hon van att tränas ensam, eller har hon alltid gått med sällskap?
Har du möjlighet att ta rygg på någon?
Är hon likadan om du rider? Hur rutinerad är du som kusk?
 
Är hon van att tränas ensam, eller har hon alltid gått med sällskap?
Har du möjlighet att ta rygg på någon?
Är hon likadan om du rider? Hur rutinerad är du som kusk?

Det tråkiga är att hon jag köpte henne av sa att hon var van att träna ensam att hon har gått på banan och allting. men när jag kör henne nu känns det som att hon inte har blivit grundtränad ordentligt vilket nog också leder till allt detta,

Jag har en jag har provat ta rygg på men hennes häst är för snabb för min. plus att det är så svårt att köra ut med en häst som flyger åt sidan för minsta lilla. JAg provade helstängt och det blev bara värre.
Hon är inte inriden än. bara 3 år.
Jag har 7 års erfarenhet men aldrig haft en unghäst som inte vill gå framåt så ja det är lite nytt.

Tar emot alla tips jag kan få.
 
Hur länge har du haft henne?
Kan inte sällskapet köra långsammare så din hänger med? Ni kan väl börja med att bara skritta?
Min gick inte heller fram när hon blev osäker när hon var yngra. Det var bara att gå fram/hoppa av och leda henne. Kan du ta promenader med henne där du tänkt köra sen så hon får vänja sig om hon är tryggare när du leder?
 
Hur länge har du haft henne?
Kan inte sällskapet köra långsammare så din hänger med? Ni kan väl börja med att bara skritta?
Min gick inte heller fram när hon blev osäker när hon var yngra. Det var bara att gå fram/hoppa av och leda henne. Kan du ta promenader med henne där du tänkt köra sen så hon får vänja sig om hon är tryggare när du leder?
Jag har faktiskt börjat med promenader så hopps det blir lite bättre. skrittade även med vagnen på igår och det gick helt okej. men så fort hon ser något då stannar hon och vill inte gå.
Sällskapets häst är ganska pigg o blir tjurig när han måste gå sakta...
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 821
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Vår ponny är relativt ny hos oss och börjar skaffa sig en del olater. Som att han inte vill låta sig ledas. Leda in och ut från hagen...
2
Svar
33
· Visningar
3 010
Senast: SiZo
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp