Bukefalos 28 år!

Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Bc! :love:

Ni har ju förstapriset som i en ask, iallafall! :)

Det som jag kan tycka är att högerhalterna i linförigheten kan bli bättre. Hon? sätter sig ibland lite snett och aningens långt fram.
Ställande och läggande kan hon göra fortare och mer direkt efter kommando, hon tar ett par steg.

Annars är hon ju helt alldeles bedårande! :laugh:
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Ja, jag tycker högerhalterna också är lite dåliga. Ska finslipa extra på de. Jag gillar hennes intensitet:D
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Ser ju jättefint ut! Håller med om halterna, annars är jag inte den som klagar :)
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Jag vet inte om man lägger märke till det, men jag tycker ibland att hon studsar lite precis i starten, är det nåt man får mycket avdrag för?
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Om du vill börja tävla lydnad är det nog dags nu...! :)
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Ingen mer som har nåt att tillägga? Det måste det finnas.. Vill gärna ha mer kritik.:laugh:
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

det såg väldig fin ut! :)
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Vad kul att du tycker det:).
Jag har aldrig tävlat lydnad förut, så jag tycker det måste finnas nåt att klaga eller kommentera:angel:
Typ hur jag går, vad jag ska finslipa och korrigera.
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Hon (?) ser jättetrevlig ut! Ni kan säkert få ett första pris om hon går lika bra på tävling. Vill du finslipa så är det (som några redan påpekat) ibland sneda sättanden, läggandet och ställandet under gång går att få snabbare. Sedan så går du väldigt långt i linförigheten tycker jag. Lycka till!:)
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Får jag fråga rent allmänt, stämmer det att denna nivå kan räcka till ett förstapris? Min egen hund uppför sig rätt likt hunden i filmerna. Något långsamt läggande, men stadga i det. Hoppar inte i linförigheten, men kan studsa in i utgångsposition om hon är laddad.

Kan möjligen sätta sig snett om hon är ofokuserad. Ligger kvar på platsen, håller apporten, kommer som ett spjut på inkallning. Är det dags att tävla?
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Åtminstonde här uppe räcker det ledigt till ett första pris:)
Ut å tävla med er!!:laugh:
TS: Kan bara hålla med föregående.. Det ser jättefint ut:) Det enda jag undrar, är som någon annan: Kör du alltid så där långa linförighetspass?
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Nej, naturligtvis inte..jag belönar mycket oftare annars. Vi filmade det mest för min egen skull och jag ville se hur hennes uthållighet är även om man går lite längre. Men annars går jag inte så långt.:laugh:
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Ser riktigt fint ut! Det är dock lite svårbedömt då du håller i kopplet och håller fram höger hand. Kanske hunden inte alls går på det, men just i filmen ser det ut som ett rätt kraftigt dk. Tycker också att hunden ibland kommer lite långt fram, speciellt i någon halt. Kanske skulle ni tjäna på att gå i ett något långsammare tempo. men visst är ni klara för ett förstapris! Framförallt ser hunden ut att ha rätt attityd! Vilket alltid renderar i lite extrapoäng....
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Självklart går detta under ett första pris. Det skulle inte förvåna mig med 180+ poäng.

I klass 1 är det inte så petigt.
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

När man kommenderar hunden under platsliggningen, måste man säga plats eller får man säga ligg. Har inte lärt in plats nämligen.
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Det skulle absolut räcka till ett förstapris (förutsatt att resten av momenten funkar) men det jag skulle peta lite på är sättandena och vändningarna under linförigheten för positionen är bra annars. Att hon hoppar drar ner en del men hellre en glad hund än en som bara lyder för att den ska ;) I de högre klasserna kommer de att dra mer för en sån sak än i ettan. Annars är det tempot i läggandet o ställandet som kan bli lite bättre men en kanon härlig hund! Ja, o självklart en matte som har gjort en mycket bra jobb :bow:
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

När man kommenderar hunden under platsliggningen, måste man säga plats eller får man säga ligg. Har inte lärt in plats nämligen.

Du får säga ligg när den ska lägga sig o stanna när du lämnar den.
 
Sv: Vill ha kommentarer på lydnaden!!!

Får jag fråga rent allmänt, stämmer det att denna nivå kan räcka till ett förstapris? Min egen hund uppför sig rätt likt hunden i filmerna. Något långsamt läggande, men stadga i det. Hoppar inte i linförigheten, men kan studsa in i utgångsposition om hon är laddad.

Kan möjligen sätta sig snett om hon är ofokuserad. Ligger kvar på platsen, håller apporten, kommer som ett spjut på inkallning. Är det dags att tävla?

Japp!:) Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 310
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte om jag är galen eller inte. Jag är aktiv inom lydnad och rallylydnad främst, jobbar tre timmar i veckan som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 556
Träning Hej! Har blivit otroligt intresserad, närmare besatt utav fjordhästar. Sjukt fina och fått sug för att köpa en. Har ridit fjordingar i...
Svar
7
· Visningar
1 344
Senast: Efwa
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 242
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp