Vill inte gå på golv..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare aravir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 255
A

aravir

Tänkte höra om ni har några tips och ideér hur man kan göra när hunden inte vill gå på alla sorters golv, i det här fallet ljusa och blanka golv? Är det bara att finna sej i det, för att ”Colliesar är så”, eller hur kan man annars hjälpa vovvan så hon kan röra sej mer fritt igen? Tidigare har det varit okej, då har hon hållit sej till de rum där det är ”rätt” golv, men nu när vi har fått hem en till hund är hon alldeles olycklig när han rör sej fritt i huset och hon inte gör det utan är mer begränsad..

Sv: Vill inte gå på golv..

Det har vi redan massor med (inte över hela huset dock) men de gör inte att hon går mer på själva golven..

jag skulle nog ignorera det, tänk inte på det, gå du på dina ljusa golv. locka inte på henne eller så utan bara traska på som att du förväntar dig att hon följer med. Gör ingen "big deal" av det. förhoppningsvis så inser hon efter ett tag att du inte tycker det är något problem och att hon inte heller behöver tycka det

Så har vi gjort med henne sedan hon var liten, vissa gånger har hon kunnat gå lite på golvet, men sedan tar det bara tvärstopp och hon går inte en centimeter på det. De senaste månaderna går hon inte på golvet överhuvudtaget.

Jag kanske lider av det mer än vad hon gör, men jag tycker ändå det är så tragiskt att hon ska hålla sej på sina platser, blir så begränsat för henne ändå eftersom vi inte kan ha mattor över hela huset..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 373
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 586
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 905
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Jag slits mellan ett mycket svårt beslut och skriver här för att se vad andra tycker skulle vara rätt. Också lite för mig själv att... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 011
Senast: lilstar
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V