Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vill inte gå på golv..

A

aravir

Tänkte höra om ni har några tips och ideér hur man kan göra när hunden inte vill gå på alla sorters golv, i det här fallet ljusa och blanka golv? Är det bara att finna sej i det, för att ”Colliesar är så”, eller hur kan man annars hjälpa vovvan så hon kan röra sej mer fritt igen? Tidigare har det varit okej, då har hon hållit sej till de rum där det är ”rätt” golv, men nu när vi har fått hem en till hund är hon alldeles olycklig när han rör sej fritt i huset och hon inte gör det utan är mer begränsad..

A

aravir

Sv: Vill inte gå på golv..

Det har vi redan massor med (inte över hela huset dock) men de gör inte att hon går mer på själva golven..

jag skulle nog ignorera det, tänk inte på det, gå du på dina ljusa golv. locka inte på henne eller så utan bara traska på som att du förväntar dig att hon följer med. Gör ingen "big deal" av det. förhoppningsvis så inser hon efter ett tag att du inte tycker det är något problem och att hon inte heller behöver tycka det

A

aravir

Så har vi gjort med henne sedan hon var liten, vissa gånger har hon kunnat gå lite på golvet, men sedan tar det bara tvärstopp och hon går inte en centimeter på det. De senaste månaderna går hon inte på golvet överhuvudtaget.

Jag kanske lider av det mer än vad hon gör, men jag tycker ändå det är så tragiskt att hon ska hålla sej på sina platser, blir så begränsat för henne ändå eftersom vi inte kan ha mattor över hela huset..

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5522 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 203
Övr.Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
512
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
29
· Visningar
2 834
Övr.Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jag har aldrig
  • Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Bebissug och kropp som skriker

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar