Vill inte gå på golv..

A

aravir

Tänkte höra om ni har några tips och ideér hur man kan göra när hunden inte vill gå på alla sorters golv, i det här fallet ljusa och blanka golv? Är det bara att finna sej i det, för att ”Colliesar är så”, eller hur kan man annars hjälpa vovvan så hon kan röra sej mer fritt igen? Tidigare har det varit okej, då har hon hållit sej till de rum där det är ”rätt” golv, men nu när vi har fått hem en till hund är hon alldeles olycklig när han rör sej fritt i huset och hon inte gör det utan är mer begränsad..
 
Sv: Vill inte gå på golv..

Det har vi redan massor med (inte över hela huset dock) men de gör inte att hon går mer på själva golven..
 
Sv: Vill inte gå på golv..

jag skulle nog ignorera det, tänk inte på det, gå du på dina ljusa golv. locka inte på henne eller så utan bara traska på som att du förväntar dig att hon följer med. Gör ingen "big deal" av det. förhoppningsvis så inser hon efter ett tag att du inte tycker det är något problem och att hon inte heller behöver tycka det
 
Sv: Vill inte gå på golv..

Så har vi gjort med henne sedan hon var liten, vissa gånger har hon kunnat gå lite på golvet, men sedan tar det bara tvärstopp och hon går inte en centimeter på det. De senaste månaderna går hon inte på golvet överhuvudtaget.

Jag kanske lider av det mer än vad hon gör, men jag tycker ändå det är så tragiskt att hon ska hålla sej på sina platser, blir så begränsat för henne ändå eftersom vi inte kan ha mattor över hela huset..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort...
2
Svar
32
· Visningar
2 970
Senast: kolblakkur
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 558
Senast: Kraxa
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 894
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp