Vill inte gå till skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Meg

Hej !

Min dotter vill inte gå till skolan pga att hon har blivit beskylld för att ha gått in på en annans tjejs Lunar och svarat på ett inlägg.

Dottern säger att hon inte har gjort det men hon blir inte trodd. Hon har haft det jobbigt innan, svårt att få kompisar, men började umgås med denna tjejen för ett tag sen och verkade må bra då men nu när detta hände så vill ingen vara kompis med henne. Ikväll grät hon och sa att hon ger upp nu. Det skär i mitt hjärta när jag ser henne så här

Jag vet inte vad jag ska göra.

M v h Meg
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Byta klass eller byta skola, brukar kunna vara bra om det kinkar.
Har man kommit in fel, så är det ofta svårt att rätta upp det.

Hur gammal är hon, 11?
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Kanske bäst att ta upp det med läraren å i klassen, ha ett elev möte.Sånt gjorde alltid lärarna på min skola när det blev problem, för ingen ska ju behöva gå omkring å må dåligt å inte våga gå till skolan.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Tror också det kan vara bra att komma till en ny miljö innan det "syns" på henne att hon är lite utanför, ex går och stryker längs väggarna och frivilligt håller sig undan.
Tyvärr är det ofta så att många inte vill umgås med den som är utanför av rädsla för att själv bli retade och utanför.
Det blir lite grann som en ond cirkel som är svår att bryta.

Hur blir det i högskolan? Kan hon då läsa på nån annan högskola än den där de från ert mellanstadie brukar läsa?

För mig tog det ända tills jag flyttade 60 mil bort för att läsa på högskolan innan jag kände att jag var lika mycket kompis som de andra i min klass. Jag var utanför både i mellan och högstadiet (samma människor på båda ställena) På gymnasiet blev det bättre, fick ett par bra vänner :) Men fick fortfarande höra elaka kommentarer av vissa omogna individer
:devil:
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Börja med att prata med klassföreståndaren, elins kusin råkade ut för samma sak, men där kunde de bevisa att hon inte hade haft möjlighet att vara inne på lunar, pga att deras dator inte fungerade vid det tillfället och hon inte hade varit någonstans där hon hade tillgång till dator...
De hade flera samtal inom klassen och det hela lugnade ner sig, men elins kusin är en ganska så tuff tjej och hade kamrater som stod på hennes sida.
Skulle det inte fungera med samtal i klassen så kan det vara värt att fundera på att byta skola, det är inte roligt att gå och känna sig utanför i flera år som det ofta blir, jag vet för jag har själv gjort det, jag fick mina vänner i stallet där de var flera år äldre.

Lyssna på din dotter och visa att ialla fall du är på hennes sida, det är hemskt att bli övergiven även av sina föräldrar!
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Har man ett lunarkonto kan man gå in och titta från vilka IP-nummer man loggat in. Det torde vara lätt att bevisa din dotters oskuld på det viset.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Smulu skrev:
Tror också det kan vara bra att komma till en ny miljö innan det "syns" på henne att hon är lite utanför, ex går och stryker längs väggarna och frivilligt håller sig undan.
Tyvärr är det ofta så att många inte vill umgås med den som är utanför av rädsla för att själv bli retade och utanför.
Det blir lite grann som en ond cirkel som är svår att bryta.

Hur blir det i högskolan? Kan hon då läsa på nån annan högskola än den där de från ert mellanstadie brukar läsa?

För mig tog det ända tills jag flyttade 60 mil bort för att läsa på högskolan innan jag kände att jag var lika mycket kompis som de andra i min klass. Jag var utanför både i mellan och högstadiet (samma människor på båda ställena) På gymnasiet blev det bättre, fick ett par bra vänner :) Men fick fortfarande höra elaka kommentarer av vissa omogna individer
:devil:

Oj hoppsan, menade förståss när hon kommer till HÖGSTADIET!!
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Jag ska ringa till hennes lärare idag.

Tyvärr så har hon inga kompisar som står på hennes sida, den här tjejen som det handlar om är nog rätt så populär och vad jag har förstått så är det rätt mycket gruppbildningar iden här klassen.

Byta skola? Ja ordnar det inte upp sig så blir det nog så

Hälsningar Meg
 
Sv: Vill inte gå till skolan

slice skrev:
Har man ett lunarkonto kan man gå in och titta från vilka IP-nummer man loggat in. Det torde vara lätt att bevisa din dotters oskuld på det viset.

Precis! Titta på IP-numret.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

slice skrev:
Har man ett lunarkonto kan man gå in och titta från vilka IP-nummer man loggat in. Det torde vara lätt att bevisa din dotters oskuld på det viset.

Precis vad jag tänkte föreslå!! :idea:
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Meg skrev:
Hon ska fylla 13
Okej, den krisen. Den efter 11.

Prova att begära en Elev-Vårds-Konferens (EVK), det har man rätt att få utan oskäligt dröjsmål.
Där så skall lärare, elev, föräldrar och så en psykolog vara med.
Då så kan man ofta hitta små lösningar som kan ordna stora problem om skolan är bra.
Om skolan är dålig, så får man ju helt säkert veta det också.
Och då så kan ett byte vara enda lösningen.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Hur gör man det ?

Är inte så bra på datorer.

Har förresten pratat med hennes lärare idag men hon tyckte att jag skulle prata med den andra tjejens mamma. Vad tycker ni om det, vill ju inte göra saken värre, typ att dottern blir kallad för skvaller-
bytta också. Tycker att det är svårt att veta vad man ska göra, allt är ju så känsligt i denna ålder

M v h Meg
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Den andra tjejen loggar in på sitt konto och väljer "inloggningar", där står IP-nummer som man kan kolla mot ripe.net/whois.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Jodå!

13 - hela havet stormar.
14 - ensammast i världen och ingen förstår mig.
17 - jag kan allt (och det blir inte alltid bra)
19 - ja det behöver ju inte kommenteras.

Ha så kul!
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Ja, vi säger väl det.
För det verkar bäst så.
(Huvudet i sanden som en struts.)
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Oj oj, måste jag genomgå fler? och efter 19, dröjjer det ända till 30 års krisen då?
Bläää, tur att min mamma har lillebror att bråka med nu, han är så jobbig. Tydligen var jag ännu jobbigare :devil: Fast han är envisare.. Jag gav ju upp med lite bråk, han ger inte upp alls..!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
934
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 038
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp