Bukefalos 28 år!

Vill inte kratsa hovarna

E

Emlix

Hej. Jag rider en häst ca 4 gånger i veckan och så fort jag ska kratsa hovarna försöker hon huga efter mig och man märker tydligt att hon inte vill, jag säger till henne men hon vill inte ge sig. Jag har ridit henne i ca ett halv år nu och hon har inte varit sådan hela tiden utan det har börjat den senaste månaden? Det är värre fram än bak. Är det jag som gör fel eller vad kan det bero på?
 
Sv: Vill inte kratsa hovarna

Den som rider henne resterande dagar i veckan, har denna person märkt något?

Men om hon inte har varit så hela tiden låter det ju som det har hänt något. Jag skulle nog låta en vet eller massör/kiropraktor koll upp henne om hon har ont någonstans.

Om du har kollat upp ovanstående utan att hitta nåt så skulle det ju kunna vara någon form av test från hennes sida i och med att du inte har hållt på med henne så länge. Är det det, så är det bara att fortsätta att hålla på så ger hon sig nog efter ett tag.

Malin
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Amanda_F
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp