Vill inte prata mer

TheRedLightning

Trådstartare
Killen har en granne som beter sig mer och mer mysko, i början var hon rar men nu tycker jag mest det blir en otrevlig stämning.

Jag vill inte prata med henne något mer. Kan hälsa men inget mer än det. Hur kan jag meddela detta till berörd person på ett bra sätt?

Hon tycker redan idag att jag ”gömmer” mig som hon uttrycker det, sen är hon rätt elak i sina uttalande och jag orkar inte höra längre.
Jag är i botten introvert och behöver tiden hemma på att ladda om batterierna.

De andra grannarna hälsar bara och någon enstaka gång pratar.
Men just henne känns som en övervakare å ska ha koll på precis allt och har åsikter vad jag och killen gör i trädgården. Det i kombo med vad hon säger får mig att få dåliga vibbar.
Vår kemi stämmer inte. Jag gillar henne inte.

Så hur kan jag på bästa möjliga sätt säga att jag inte vill prata mer med henne och helst så det inte kan missförstås.

Tack på förhand. Ligger å grubblar på det då jag inte kan sova.
 
Killen har en granne som beter sig mer och mer mysko, i början var hon rar men nu tycker jag mest det blir en otrevlig stämning.

Jag vill inte prata med henne något mer. Kan hälsa men inget mer än det. Hur kan jag meddela detta till berörd person på ett bra sätt?

Hon tycker redan idag att jag ”gömmer” mig som hon uttrycker det, sen är hon rätt elak i sina uttalande och jag orkar inte höra längre.
Jag är i botten introvert och behöver tiden hemma på att ladda om batterierna.

De andra grannarna hälsar bara och någon enstaka gång pratar.
Men just henne känns som en övervakare å ska ha koll på precis allt och har åsikter vad jag och killen gör i trädgården. Det i kombo med vad hon säger får mig att få dåliga vibbar.
Vår kemi stämmer inte. Jag gillar henne inte.

Så hur kan jag på bästa möjliga sätt säga att jag inte vill prata mer med henne och helst så det inte kan missförstås.

Tack på förhand. Ligger å grubblar på det då jag inte kan sova.
Jag föredrar raka rör. Säg som det är helt enkelt 🙂 Hade inte heller gillat att känna mig övervakad och att en granne kom med märkliga kommentarer.
 
Bara hälsa och gå vidare? Stanna inte kvar för kallprat. Svara kort om hon sätter igång. Säg att du måste vidare. Var trevlig och artig men lite kort och avvisande.
Har inte funkat, har redan försökt det.
Därav jag funderade på om man kunde säga det på nått sätt så det går fram.

Det sättet du nämde funkar på mina grannar och de förstår, men inte hon verkar det som. Varför vet jag inte.
 
Jag föredrar raka rör. Säg som det är helt enkelt 🙂 Hade inte heller gillat att känna mig övervakad och att en granne kom med märkliga kommentarer.
Hur gör jag det? Jag har ingen aning om hur, det är därför jag vände mig hit då jag känner mig så vilse i det sociala.
 
Jag skulle helt enkelt väntar tills människan sa eller gjorde något konstigt och sagt att ”det där var inte trevligt och nu räcker det, jag vill att du lämnar mig/oss ifred och vi behöver inte ha mer kontakt”. I en sån situation så brukar folk bli upprörda oavsett så jag är hellre tydlig än försöker låta trevlig.
Om någon påpekade att jag ”gömde mig” så skulle jag nog helt enkelt sagt att nej, jag gömmer mig inte men jag vill bli lämnad ifred.
 
Jag förmodar att det är samma människa som du nämnde i en annan tråd? Är du SÄKER på att hon inte är dement? På det vis du beskriver henne i den andra tråden fick jag känslan av att hon inte riktigt själv visste vad hon hade sagt angående ogräset t.ex.
Dement tror jag inte, hon kom ihåg det om ogräs när killen började prata me henne och hon verkar ha ett jäkla minne då hon kommer ihåg saker som jag själv glömt som hänt när jag varit i trädgården och pysslar, men hon kan va förvirrad men det ursäktar inte att bete sig otrevligt.
 
Jag skulle helt enkelt väntar tills människan sa eller gjorde något konstigt och sagt att ”det där var inte trevligt och nu räcker det, jag vill att du lämnar mig/oss ifred och vi behöver inte ha mer kontakt”. I en sån situation så brukar folk bli upprörda oavsett så jag är hellre tydlig än försöker låta trevlig.
Om någon påpekade att jag ”gömde mig” så skulle jag nog helt enkelt sagt att nej, jag gömmer mig inte men jag vill bli lämnad ifred.
Jo det är ju det. Är i grund och bott konflikträdd så nog delvis därför jag har så svårt för att veta hur jag ska göra och sen komma till skott med det.

Påpekade att jag inte gömde mig men hon verkar inte lyssna och har sina egna idéer. Killen sa en gång att jag skulle strunta i henne men det är svårt, blir att jag tar till mig va hon säger även om jag försöker låta bli.

Får väl försöka att säga ifrån vänligt men bestämt. Sen får hon ta det hur hon vill jag orkar inte me henne mer.
 
men hon kan va förvirrad men det ursäktar inte att bete sig otrevligt.
Fast, jo, jag tycker visst att förvirring kan vara en ursäkt/orsak för att bete sig otrevligt. Självklart är det inte roligt för mottagaren ändå, men man måste kanske ha lite förståelse för att allt inte står "riktigt rätt till"? Det bästa du kan göra är nog att vara vänlig och korrekt, och försöka undvika möten med henne så mycket som möjligt. Har tanten alltid varit så här, eller är det något som har utvecklats på sistone?
 
Fast, jo, jag tycker visst att förvirring kan vara en ursäkt/orsak för att bete sig otrevligt. Självklart är det inte roligt för mottagaren ändå, men man måste kanske ha lite förståelse för att allt inte står "riktigt rätt till"? Det bästa du kan göra är nog att vara vänlig och korrekt, och försöka undvika möten med henne så mycket som möjligt. Har tanten alltid varit så här, eller är det något som har utvecklats på sistone?
Fortfarande ingen ursäkt möjligt en förklaring till varför.

Enligt killen har hon alltid varit såhär besynnerlig och knepigt rak i sitt sätt att prata.

Hon har även sagt att vi höll på att bygga Berlinmuren och den kom upp igen när vi rensade ogräs. Första gången det kom
På tal tyckte jag inte det var något att skojja om, hade bara med en släpkärra jord och skulle bättra på gräsmattan.

Jag får känslan att hon inte gillar mig och det är ömsesidigt.

Har försökt hålla mig borta och göra något annat om jag sett att hon är ute, kanske därför hon tror att jag ”gömmer” mig för henne.

Är konflikträdd i grund och botten, har väldigt svårt att säga ifrån ibland. :(
 
Påpekade att jag inte gömde mig men hon verkar inte lyssna och har sina egna idéer.
Här tror jag ditt problem är. Du är rädd för att vara otrevlig och så hamnar du i försvarsposition och tar på dig ansvaret för hennes känslor. Hon äger sina känslor och du har inget ansvar för dem.
Tror killens ignorera är det bästa annars riskerar du hamna i försvar och ursäkter.
 
Jo det är ju det. Är i grund och bott konflikträdd så nog delvis därför jag har så svårt för att veta hur jag ska göra och sen komma till skott med det.

Påpekade att jag inte gömde mig men hon verkar inte lyssna och har sina egna idéer. Killen sa en gång att jag skulle strunta i henne men det är svårt, blir att jag tar till mig va hon säger även om jag försöker låta bli.

Får väl försöka att säga ifrån vänligt men bestämt. Sen får hon ta det hur hon vill jag orkar inte me henne mer.
Om hon säger att du gömmer dig så kan du ju svara typ ”ja, jag skulle vilja få vara ifred” 😊
 
Här tror jag ditt problem är. Du är rädd för att vara otrevlig och så hamnar du i försvarsposition och tar på dig ansvaret för hennes känslor. Hon äger sina känslor och du har inget ansvar för dem.
Tror killens ignorera är det bästa annars riskerar du hamna i försvar och ursäkter.
Nu förstår jag inte va du menar. Jag är inte rädd för att va otrevlig, kan bli riktigt otrevlig om det krävs var lite otrevlig mot henne när hon påpekade om min hörsel för jag blev riktigt sur.
 
Jag hade förmodligen bara ignorerat personen. Ev sagt ifrån om hon fortsätter, men med vissa personer så hjälper det ändå inte.
Det är det jag försökt därför jag funderade på att säga ifrån, men får en känsla att hon inte skulle förstå. Har vart andra saker jag försökt berätta, som med hörseln och jag fick inte ens prata klart och hon lyssnar inte på va ja sa och drog egna versioner.
Är rädd att samma sak händer med detta.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 267
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp