Bukefalos 28 år!

Vill se bilder på...

BuenoBull

Trådstartare
...era burar!

Framförallt marsvinsburar och kaninburar men också fågelburar, hamsterburar, råttburar... ja, allt! Gärna så man ser hur det är inrett! :) Behöver tips på inredning nu när jag ska köpa ny bur till mina grisar! Så släng fram lite bilder tack! :bow:
 
Sv: Vill se bilder på...

Tillfällig bur till pojkarna (håller på bygger en annan på ca 100*58*100 cm). Rätt lite inredning, har rensat ur en massa...
(Nämnas bör att hjulet är fastsatt så det KAN INTE SNURRA, så nu ingen kommer och tror att jag har hjul till råttorna... Det ser inte bekvämt ut men det är Gudruns älskade sovplats, kan ju inte skilja honom från den heller :D)

DSC04041.jpg


Flickornas bur

DSC04042.jpg


Zebrafinkarnas bur. De får en större efter helgen, fotar den då... Har än så länge bara släpat hem taket och en gallerbit, men den är stor iaf :p :D

DSC02570.jpg
 
Sv: Vill se bilder på...

Tack för bilderna! Vad kreativ du är som kommer på att göra tunnlar av pringlesrör! *thumbs up* Det måste jävlarimig vara en stor bur finkarna ska få!

Det är så konstigt egentligen... när jag tänker på att inreda så tänker jag bara på grejjer man kan köpa från butik. Man kan ju lika gärna vara lite kreativ och komma på grejjer som man kan göra själv! *dunkar huvet i tangentbordet*
 
Sv: Vill se bilder på...

Såhär ser mina kaninburar ut! Båda burarna har gallerskål, höhäck, en vattenautomat och en vattenflaska, och en hylla. I Minis bur finns en kattlåda, och i (eller snarare utanför) puffas bur finns en bolåda.
I leksagsväg finns en liten tyghund i Minis bur som hon brukar springa runt med i munnen, och i Puffas bur finns en gallerboll med en pingla i (kattleksak), en fågelleksak, och en "godisboll" som hon får delar av sin mat i. Alla tre syns på en av bilderna.
Anledningen till att burarna är lite olika är att puffa blir väldigt osäker om hon inte har sin bolåda, sitter o biter på gallret och gräver och så. Dessutom är hon väldigt överaktiv, därför har hon en del leksaker att fördriva tiden med.
Ledsen för taskig kvalitet, tog korten med mobilen precis :)
Klicka för större bilder!


Hela burhörnan


Puffas bur


Bolådan och hyllan


Bolådan står utanför buren


Minis bur ser ut som puffas, fast utan bolåda och med kattlåda :)
 
Sv: Vill se bilder på...

Det blir en biverkning när man håller på med råttor :D

Såhär såg rörsystemet ut först:

DSC02517.jpg


Skulle egentligen bli mer virrvarr av det men det gick inte så bra :p

Har mätt gallerbiten (bottendel alltså så det är flygytan då): 90*67 cm är den. Själva taket är ungefär 105*85 cm :)
 
Sv: Vill se bilder på...

Det där var ju coolt enough jueh! :) Asballt! Själv skulle jag väl grina på natten över att mina djur inte hade nåt å göra...
 
Sv: Vill se bilder på...

TILL12.JPG


Den har mer leksaker och grenar nu.
 
Sv: Vill se bilder på...

Jag menar så att dina djur har ju iaf att göra. Jag är inte hälften så kreativ...
 
Sv: Vill se bilder på...

Aha så menar du :)
Ja utom grabbarna då. Slänger man in nåt så gräver de ner det, hängmattor tuggas sönder. Det enda de gillar är fågelbadet och springhjulet, för det går ju att sova i :p
 
Sv: Vill se bilder på...

Gamla buren. Klädlåsa i plast :angel: 80x60 cm

http://groups.msn.com/Iktarikymaa/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=56

Det där blåa som syns är taket. Det var tak över halva "buren".
Först hade han inget glas runt. Trodde aldrig att han skulle få magen över kanten men efter 2 veckor hade han lärt sig att hoppa ut.
2 gånger hoppade han över glaskanten :eek: Eller rättare sagt, Lyfte sig med hjälp av framtassarna, lutade sig och voila! Han tippade nerför kanten på andra sidan :smirk:


Nya buren:

Ingen bild men den är rätt tråkig. 110x70 cm

I ena sidan av den finns hösak som täcker hela bredden. På andra ett hus, en matskål och en vattenflaska.



Han hade en trådar med gurkbitar fastknutna ett tag. Så han fick stå på bakbenen och plocka ner dem. Gjorde hål i gurkbitarna , trädde igenom tjock tråd och gjorde en knut på tråden (knöt inte runt gurkan). Fick han tag i gurkbiten så släpptes den direkt.
 
Sv: Vill se bilder på...

Vad är det för färger på den nya buren?? Jag ska också köpa en ny bur som är iaf större än 100cm, kanske 110-120... Den jag ska köpa låter lite som din med höhäck på hela ena kortsidan. Min bur är blå och orange tror jag...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 236
Senast: Migo
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: Fruentimber
·
Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Luff
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp