Vill skaffa fisk

Trilla

Trådstartare
Jag skulle vilja skaffa fisk, jag är behov att ett djur! och efetrsom jag inte kan ta med mig hunden när jag pluggar/praktik- har ej råd med hunddagis nu när jag pluggar så får det bli : FISK
(katt får jag inte heller skaffa (bor fortfarande hemma-billigast så)
Men nu om beslutet om FISK!

Jag vill ha i en liten rund skål/ litet akvarium

så tips?
Finns det ngr roliga fiskar?
Vad e billigast att köpa men som endå e lite halvroligt att ha?
jag vill iaf ha 3-4 fiskar till att börja med :)

Hur ofta gör man rent ett mini akvarium? finns det inte sån där renare?
Bör man ha en mal i ett litet akvarium oxå?

Många frågor här nu:p hoppas på hjälp!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vill skaffa fisk

Jag vill ha i en liten rund skål/ litet akvarium

så tips?
Finns det ngr roliga fiskar?
Vad e billigast att köpa men som endå e lite halvroligt att ha?
jag vill iaf ha 3-4 fiskar till att börja med :)

Hur ofta gör man rent ett mini akvarium? finns det inte sån där renare?
Bör man ha en mal i ett litet akvarium oxå?

Många frågor här nu:p hoppas på hjälp!!!!

Hej. Rund skål är gudskelov inte tillåtet att ha fisk i, och vad gäller akvarium, köp så stort du har plats och råd med, så blir det lättare att sköta.
I ett akvarium under 40 liter får du räkna med vattenbyte 1-2 ggr i veckan. Satsa på SMÅ fiskar, det finns en uppsjö.
 
Sv: Vill skaffa fisk

Hur ofta gör man rent ett mini akvarium? finns det inte sån där renare?

Du menar ett filter? Jo, det behöver man ha. Men man behöver ändå byta vatten någon gång per vecka, så inte fiskarna simmar i sitt eget bajs.
 
Sv: Vill skaffa fisk

Du måste ju fortfarande ha ett akvarium som är stort nog för dina fiskar, art och antal. Detär inte bara att skaffa ett akvarium och mata fiskarna då och då utan akvariet ska skötas, rengöras och fixas med, rätt foder och rätt artsammansättning är viktigt och till dem behöver man rätt inredning inklusive sand och växter.