Vill sluta rida men ändå inte

Cass

Trådstartare
Hej, har ett stort beslut just nu. Jag har haft fram och tillbaka tanken av att sluta rida (vilket jag tror vi alla har haft) men har aldrig varit så säker som nu.

jag har ridit nästan hela mitt liv på ridskola, har haft sina upp och ner men tidigare (bara några månader sen) fick min älskling där flytta, de tog hårt på mig men fortfarande att rida. Har aldrig varit samma utan honom då jag behövde hitta nån annan jag skulle rida på mina lektioner och även vara sköare på. Då jag inte hittade nån ny jag fastnade för började jag få mindre och minde motivation och lust att rida kvar.

undrar nu till hösten om jag verkligen känner för att va kvar, de kostar ändå runt 3000 kr för mig att rida där, och om jag inte har lust så kan man ju göra annat med dom pengarna.

skulle jätte gärna ha egen häst men de har vi inte pengarna till, ingen nära mig behöver ha hjälp med sin häst heller.


Så undrar om ni här tycker jag borde va kvar och kanske hitta nån häst jag fastnar för eller borde jag helt enkels sluta?
 
Varför inte söka medryttarhäst istället för att rida på ridskola. Då blir det en och samma häst att rida. Kan till och med bli billigare för dig.
 
Det är väl bara att ta en paus och känna efter? Knepigare att fatta ett sådant beslut om man har egen häst, men om man rider på ridskola är det ju bara att prova sig fram.
 
Vet du om det är lång kö tillbaka till ridskolan ifall du skulle ändra dig? Jag förstår det känns tufft men du kanske kan testa en annan sport istället ett tag? Alt annonsera i någon fb grupp om bli medryttare?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 156
Senast: WBanna
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 855
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 324
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp