Villa, Volvo, vovve

Kalaspinglan

Trådstartare
Vi har blivit med hus! Vi skrev på köpekontraktet igår, besiktning sker i början av nästa vecka och inflyttning sker (om allt går väl *peppar peppar*) första maj. Underbart!!

Tänk vad underbart att ha skog omkring sig vart man än ser och inte behöva ta bilen för att se ett träd!

Tänk vad skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut vovven om han behöver pinka tidigit på morgonen och inte behöva klä på sig full stridsmundering, sminka sig och borsta håret, åka hiss 6 trappor ner och sedan gå 100 meter till en gräsmatta...

Nu ska vi bara försöka hitta någon stängsel (synd att det är så himla dyrt med gärdsgård) och en trevlig häck att dölja staketet med, så kan han få springa runt alldeles lös och ledig på vår alldeles egna tomt!

Tjohooooo!!!! :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Tack!!!
Det ligger 4 mil nv om Stockholm, vid gränsen mellan Uppsala och Stockholms län, ett litet timrat pluttehus med utbyggnadsmöjlighet och hyffsat stor tomt (1.500 kvm).
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Grattis! Titta på en "vanligt" trädgårds staket, de är oftast billigast och enklast att sätta upp.
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Ja, jag misstänker att han utan problem hoppar över alla staket (förutsatt att de inte är 2 meter höga) så ett litet symboliskt staket kanske är tillräckligt för att honom om det inte lockar alltför mycket??!!!
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Ja med tanke på att våran springer spaniel fixar en gärdsgård så får ni nog lägga tak på hela tomten om ni ska hålla honom innne... ;)
Sen får man helt enkelt träna in att tomtgränsen inte passeras ute matte och husse...
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Tur att jag inte är blir det minsta avundsjuk! :mad: :mad: :cry:

Grattis till huset!
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Åh! Då vet jag vem jag ska börja fjäska för :angel:
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Jasså?! Vad menar du? Mig behöver man inte fjäska för, är man bara trevlig brukar jag vara tillmötesgående och till och med ganska snäll! :-)
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Haha... jag tror knappast att vi får bygglov för att sätta tak på hela tomten, vi får bara bygga ut 150 kvadrat.. *L*
Så vi får väl sätta igång att träna då (attans)....
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Stort grattis till huset! Vad roligt! :) Själv är jag fortfarande jättekär i vårt hus och det känns lika overkligt att jag verkligen bor här, i ett eget hus, trots att vi nu har bott här i drygt ett år. :p

I förrgår fick vi dessutom hem en liten sånhär, så nu platsar jag också under "dom tre V-na"... :D
0503281.jpg
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Åååååååååååå vad roligt! Grattis!!! Hur känns det?! Vad roligt! Jag tänkte faktiskt på er häromdagen och undrade om du hade fått hämta hem lilla plutten ännu… Vilken söt!!!
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Det känns jättebra, han är jättego, charmig och duktig! Jag ägnar hela dagarna nu åt att bara vara kääääär i mitt lilla lurvtroll. :love:
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Kalaspinglan skrev:
Vi har blivit med hus! Vi skrev på köpekontraktet igår, besiktning sker i början av nästa vecka och inflyttning sker (om allt går väl *peppar peppar*) första maj. Underbart!!

Grattis till huset!
Flyttade själv in i hus i höstas efter ha tillbringat en massa år i lägenhet. Det känns fortfarande lyxigt med egen tomt till hundarna :)

Nu ska vi bara försöka hitta någon stängsel (synd att det är så himla dyrt med gärdsgård) och en trevlig häck att dölja staketet med, så kan han få springa runt alldeles lös och ledig på vår alldeles egna tomt!
Elstängsel kanske ;)
 
Sv: Villa, Volvo, vovve

Söt valp :)
Funderade själv på just en sådan för några år sedan och var på utställningar och kikade. Har väl inte riktigt släppt de tankarna än ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp