Villen ridhjälm rekomenderar ni?

Sofia.o

Trådstartare
Hej! Jag ska köpa en ny ridhjälm och funderar vilket märke o vilken modell ni skulle rekomendera. Jag vill ha en som är lite säkrare eller vad man nu ska säga. Så alltså inte någon "nybörjar" hjälm. (Vet ej hur jag ska förklara) men som sagt vilken hjälm rekomenderar ni?
 
En som passar.

Mips räknas som lite säkrare än andra, men helt ärligt handlar det om att hjälmen måste passa ditt huvud. Annars kommer den inte fungera fullt ut.
Oki tack för svar. Ska fara och prova lite hjälmar och så får vi se.
 
Kolla back on tracks hjälmar. De har Mips och är ställbara med snurra i nacken. Jag ändrar min rätt ofta beroende på frisyr eller liknande.
 
Jag har en Charles Owen MyPs med Mips, den är helt ok. Kommer nog inte tävla i den men det beror mer på att jag råkade köpa en blå i stället för svart för det var lite mörkt i butiken... OneK och Uvex har också några Mips-hjälmar nu, och BoT som nämnts. Sen har jag sett att Hööks har inne några modeller med Mips som inte är fullt lika dyra, rätt snygga tycker jag.
 
Jag har en Charles Owen MyPs med Mips, den är helt ok. Kommer nog inte tävla i den men det beror mer på att jag råkade köpa en blå i stället för svart för det var lite mörkt i butiken... OneK och Uvex har också några Mips-hjälmar nu, och BoT som nämnts. Sen har jag sett att Hööks har inne några modeller med Mips som inte är fullt lika dyra, rätt snygga tycker jag.
Oki jag får kolla tack så mycke
 
Om du hittar en Back on track hjälm som passar dig så tycker jag du ska satsa på det, bra med Mips inuti. :up:
Finns många populära dyra märkeshjälmar som varit dåliga i tester.
 
Hej! Jag ska köpa en ny ridhjälm och funderar vilket märke o vilken modell ni skulle rekomendera. Jag vill ha en som är lite säkrare eller vad man nu ska säga. Så alltså inte någon "nybörjar" hjälm. (Vet ej hur jag ska förklara) men som sagt vilken hjälm rekomenderar ni?
https://www.hooks.se/ryttare/ryttarutrustning/ridhjalmar/ridhjalm-vg1-matrix-jh-collection
Själv har jag den här och är mycket nöjd! Tycker det är en av de mer prisvärda hjälmarna. Hade problem med att hjälmen antingen blev för liten eller kasade runt en massa innan jag hittade denna. Otroligt plus att den har mips också eftersom det ska göra att man inte får hjärnskakning lika lätt.
 
https://www.hooks.se/ryttare/ryttarutrustning/ridhjalmar/ridhjalm-vg1-matrix-jh-collection
Själv har jag den här och är mycket nöjd! Tycker det är en av de mer prisvärda hjälmarna. Hade problem med att hjälmen antingen blev för liten eller kasade runt en massa innan jag hittade denna. Otroligt plus att den har mips också eftersom det ska göra att man inte får hjärnskakning lika lätt.
Jag var in o läste o den verkar ju jätte bra och prisvärd. Jag ska nog fara o testa den och back on tracks mips hjälm
 
Jag köpte en sån nyligen och är så nöjd! Den är superbekväm och sitter som den ska. Köpte den av samma anledning som du, att den var bäst i test säkerhetsmässigt.
Jag är inne på min andra och är också supernöjd!

Den första visade varför den blev bäst i testet efter att hästen tappade mej i sargen.
Jag är tveksam om min gamla hjälm hade ens hållt för fallet. Nu fick jag inte ens hjärnskakning 😬
 

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp