Villen ridhjälm rekomenderar ni?

Jag köpte en sån nyligen och är så nöjd! Den är superbekväm och sitter som den ska. Köpte den av samma anledning som du, att den var bäst i test säkerhetsmässigt.

Kul att höra! Ser fram emot att få hem den, jag mitt pucko rider runt i en +10 år gammal JW. :banghead:
Velar fortfarande kring färgen dock, matt eller blank svart.. Svårt!
 
Kul att höra! Ser fram emot att få hem den, jag mitt pucko rider runt i en +10 år gammal JW. :banghead:
Velar fortfarande kring färgen dock, matt eller blank svart.. Svårt!

Jag valde en matt, tycker de är snyggast. :D


Jag är inne på min andra och är också supernöjd!

Den första visade varför den blev bäst i testet efter att hästen tappade mej i sargen.
Jag är tveksam om min gamla hjälm hade ens hållt för fallet. Nu fick jag inte ens hjärnskakning 😬

Skönt att höra! Jag har haft två ridrelaterade hjärnskakningar och en mindre hjärnblödning när jag var yngre så just säkerheten är väldigt viktig för mig. Behöver verkligen inte fler hjärnskakningar..
 
Jag valde en matt, tycker de är snyggast. :D




Skönt att höra! Jag har haft två ridrelaterade hjärnskakningar och en mindre hjärnblödning när jag var yngre så just säkerheten är väldigt viktig för mig. Behöver verkligen inte fler hjärnskakningar..

Gaaah, hade precis bestämt mig för blank :D men ja, den matta är snygg! Ingen ridsportbutik i närheten har båda varianterna, så jag funderar på att beställa hem båda två för att prova.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
310
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
583
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 864
Senast: MimmiNO
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp