Villka licenser behövs?

S

SoofieA

Hej! Jag ska ut och tävla nu i vår/sommar för första gången, och jag skulle behöva veta MYCKET och få ställa dumma(?) frågor om licenser till mig och hästen.

Jag ska utanför mitt distrikt men ändå tävla på lokal nivå får jag göra det även om jag har löst min ryttar licens från min klubb eller måste jag ha Regional licens?:crazy:

Min ponny har både Häst licens och ponny licens, får jag tävla på ponny licensen "samtidigt" som min kompis som är över 18 får tävla på hästlicensen?:confused:

Kommer inte på några flera frågor just nu så ni får gärna skriva lite allmänt om licenser och vad som gäller på tävling för både mig och min ponny! :)
 
Sv: Villka licenser behövs?

Oliviaaa skrev:
Hej! Jag ska ut och tävla nu i vår/sommar för första gången, och jag skulle behöva veta MYCKET och få ställa dumma(?) frågor om licenser till mig och hästen.

Jag ska utanför mitt distrikt men ändå tävla på lokal nivå får jag göra det även om jag har löst min ryttar licens från min klubb eller måste jag ha Regional licens?:crazy:

Min ponny har både Häst licens och ponny licens, får jag tävla på ponny licensen "samtidigt" som min kompis som är över 18 får tävla på hästlicensen?:confused:

Kommer inte på några flera frågor just nu så ni får gärna skriva lite allmänt om licenser och vad som gäller på tävling för både mig och min ponny! :)

Gå in på www.ridsport.se
Där kan du läsa allt mellan himmel och jord om licenser osv! Good luck!
 
Sv: Villka licenser behövs?

du behöver bara ha lokallicens om du ska rida lokal tävling, spelar ingen roll var i landet det är.
 
Sv: Villka licenser behövs?

Om du är 13 år eller äldre vilket jag antar att du är :angel: så måste du ju ta ditt gröna kort för att få tävla. När man går den kursen så får du lära dig massa saker som är bra/nödvändigt att kunna, bla om vilka licenser, mätintyg, vacc, regler på framridning o mycket mer:) , Tyvärr vet jag att många klubbar bara låter folk skriva upp provet till grönt kort utan att ha gått en kurs. Men de seriösa klubbarna har en utbildning vilket är jätteviktigt!
Marija
 
Sv: Villka licenser behövs?

Hejsan. Jag måste bara passa på att fråga. Min häst har inte någon hästlicens än men kan man ändå tävla lokalt? Jag har fått för mej att det ska gå men är väldigt osäker. Eftersom det är hästens första tävlingstemin blir det ju endast lokalatävlingar och då skulle det ju inte vara lika brådskande. Tacksam för svar. :)
 
Sv: Villka licenser behövs?

på lokal behövs det inte hästlicens. det enda du behöver på häst är vacc.intyg
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 080
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 988
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp