Villken padd till sadeln?

B

blondi3958

Vad kan ni rekomendera för padd till en sadel som är en aningens för vid i bommen?
Jag har dock ej råd med mer än 500:- för den.

Alla tips motages :bow:
 
Köp ett fårskinn på IKEA. Tror det heter Ludde och kostar inte mer än 400, klipp till i önskad storlek, klart!
Enklare kan det inte bli.
 
Det har jag åxå funderat på, funderar allvarligt på att tipsa Börjes om en storsäljare ifall de kan ta hem fårskinnspaddar och sälja för under 500:- = priset på Eko:-. Tror många skulle vara intresserade av det. Har åxå funderat på att klippa till ett vanligt fårskinn som du blev tipsad om, faktum är att vi har ett flertal såna hemma men de är inte direkt snygga, massa fläckar, lång stripig ull och dessutom smutsgrå i färgen. Tror dessutom inte det är det lättaste materialet att sy i som man väl nästan behöver?

//jo7 :bump:
 
Jag gillade Hööks teddypadd för 149:-
Den hade dugit till mig, men den har dom inte kvar :mad:
 
Man borde nästan kunna ha skinnet som det är, det har jag sett. Det reper ju knappast upp sig. Sen kan man väl bara sy på fästbanden, som sitter om sadelgjorden under kåpan. Materialet borde inte vara så svårt att sy i för hand, fast man får nog ha fingerborg på sig.
 
Själv har jag en sådan som jag beskriver. Tar max fem minuter att klippa till och ingen fästanording behövs heller :)
 
Hmm..kanske..? Fast skinnen vi har är verkligen inte snygga om man jämför med de man köper och inte verkar det gå att få dem rena heller, har legat så länge ute i dammet..Men jag ska se vad jag kan hitta på! :)

//jo7 :bump:
 
Som jag skrev..tror de kostar strax över 500:- på Eko:- om du har ngn sån i din närhet. Kollade inte så noga hur de såg ut dock..

//jo7 :bump:
 
Sådär! Nu har jag skickat en förfrågan till Börjes huruvida de tänker börja sälja fårskinnspaddar! :) Fast för egen del blir det nog till att klippa och klistra lite med det skinn jag redan har!

//jo7 :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 927
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Vi har en sadel som passar bra till vårat kallblod, enda problemet är att hon har typ ingen manke alls och alla sadlar vi provat...
Svar
4
· Visningar
797
Mat Våra snälla grannar kom förbi med en liten julklapp till oss. En kompis till dem har tydligen bin, och nu fick vi honung därifrån...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp